Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Adobe postihl rozsáhlý únik zdrojových kódů od Lael Ophir - Ty algoritmy pro úpravu obrázků jsou obecně známé....

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 10. 2013 17:52

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.145.broadband14.iol.cz

    Ty algoritmy pro úpravu obrázků jsou obecně známé. Open source komunita jen nemá dost prostředků (nebo vůle?), aby je správně implementovala. Například content aware nástroje z Photoshopu stojí na algoritmech, které vyvinuli Shai Avidan z Tel-Aviv University Faculty of Engineering a Ariel Shamir z Efi Arazi School of Computer Science. Triviální implementaci byste asi napsal také, nakonec ji najdete i v Gimpu (resp. pluginech). Doladit to tak, aby algoritmus fungoval ve většině situací, je už složitější. Jenže je podle mě pořád jednodušší investovat pár stovek hodin práce do ladění algoritmu, než luštit zdrojáky Photoshopu a snažit se opisovat tak, aby to nebylo vidět.
    Ale když si někdo dá tu práci napsat to rozumně, a nejspíš u toho i licencuje správné patenty, tak nebude chtít dát výsledky své práce zdarma. Daleko spíš k výslednému kódu připíchne cenovku, a bude si pak užívat zasloužených peněz.
    http://www.iresizer.com/order.html

    Válka mezi open source vývojáři a komerčními firmami opravdu probíhá, nicméně to není tak jednoduché. Nebyl to snad nejmenovaný komunista s příšernou osobní hygienou, kdo založil FSF a vyhlásil svou ideologií válku komerčním firmám? Nebo myslíte že když open source komunita propaguje, aby uživatelé mohli šířit SW bez placení, a vývojáři využívající open source kód se museli vzdát kontroly nad výsledky své práce (včetně možnosti kód zpoplatnit), tak to zůstane bez odezvy ze strany komerční sféry? :)

    V téhle válce si nebere servítky ani jedna strana. Jak hodnotíte akci, kdy lidé z Sun a IBM standardizovali ODF, spolu s FSF lobbovali za zavedení jejich standardu všude po světě, a zároveň aktivně bránili konkurenci v získání standardu? Mě to přijde jako zjevný pokus o zneužití standardizačního procesu k protlačení produktu, který se u zákazníků neměl šanci jinak prosadit.