Právě že jak v čem - ve spoustě věcí je rychlejší už teď a jakmile konečně budou k dispozici zdrojáky oficiálního driveru, tak z nich půjdou vyzobat jakýkoliv optimalizace, co RADV zatim nedělá a podobně.
Navíc korporátní prostředí často generuje zbytečně složitý řešení, takže RADV může být přímočařejší (takže s omezenými prostředky dlouhodobě lépe udržitelná) implementace. Zároveň oficiální Vulkan driver sdílí kód s implementacemi dalších API na dalších platformách, takže sice těží z prostředků na nepostradatelný vývoj, ale současně ho zatěžuje zmíněná korporátní byrokracie - teoreticky může kdokoliv kdykoliv poslat patch, ale interní vývojáře to zatíží minimálně testováním, jestli nenadělal víc škody než užitku (hlavně v preferovaných žáležitostech), čemuž může minimálně management aktivně vzdorovat - a nikdo neví, jak bude takový model vývoje dlouhodobě fungovat.
Nakonec může být paralelní vývoj s částečnou duplikací aktivit a občasným přetahováním kódu jediná oboustranně schůdná možnost.