Lidé VŽDY jednají jen a pouze ve svém zájmu. Pokud například někomu pomůžete, děláte to proto, abyste dosáhl příjemného pocitu, případně se vyhnul pocitu nepříjemnému. Jenom si to někteří lidé neumí přiznat.
Zkuste si nastudovat pár ekonomických základů. Zjistíte, že když pekař, sládek či hospodský pracuje pro svůj prospěch, má z toho prospěch celá společnost. Vy byste to ale asi nahradil komunistickým modelem, kde všichni pracují pro blaho celku. Přitom je opakovaně empiricky prokázáno, že to nefunguje. Přesto se vždy najdou
lidé, kteří si myslí, že oni tu společnost pracující pro blaho celku postaví znovu, a lépe. Z pohledu jakéhokoliv myslícího tvora je to tragédie.
IT je tu pro zákazníky. výroba pečiva, kodomů, automobilů i hudby je tu pro zákazníky.
Ideální směna hodnot opravdu neexistuje. Ideální věci obecně v reálném světě typicky neexistují. Viz též převis nabídky, převis poptávky. Trh je ale zajímavý tím, že obecně směřuje k ideálnímu stavu (díky existenci zpětné vazby). A to i přesto, že jde o pohyblivý cíl, který se řada odborníků snaží v každou danou chvíli horko těžko odhadnout.