Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Android ovládá 84 % trhu s mobily, Microsoft z něj mizí od Sten - Jak jsem psal, síla je v tom že...

  • 25. 5. 2016 23:11

    Sten (neregistrovaný) ---.parawide.eu

    Jak jsem psal, síla je v tom že můžete mít jednu aplikaci pro desktop, tablet i telefon, a UI se přizpůsobí danému zařízení. To platí když tutéž aplikaci pustíte na desktopu a telefonu, i když ji pustíte na telefonu na velkou obrazovku. Chápu že tohle na Linuxu nemáte a dlouho mít nebudete.

    O Qt jste už slyšel? Můžete v něm snadno vytvořit aplikaci, která bude fungovat ve Windows, Linuxu, Androidu a iOS, od televize přes desktop, tablet až po mobil.

    Google má pro telefony a tablety jedno API (přičemž aplikace často nejdou na obou typech zařízení), pro "desktopový" ChromeOS druhé a úplně jiné API, a pro opravdový desktop píše v tom v čem píšou lidé, které včera koupil s jejich firmou. Pokud chcete napsat aplikaci pro Android, ChromeOS a desktop, která by měla jednu položku ve Store, a měnila interface podle zařízení na kterém běží nebo na kterém se zobrazuje, tak na to rovnou zapomeňte

    Které aplikace nefungují na obou typech zařízení? To API je napsané takovým způsobem, že je prakticky nemožné napsat aplikaci, které nepůjde na obojím.

    Důvod, proč ChromeOS má jiné API, je, protože je z roku 2009, kdy Android nepodporoval nic jiného než telefon s dotykovou obrazovkou, ale Chrome podporoval HTML5 aplikace. Prostě vzali to, co bylo hotové. (Mimochodem Windows Phone používal také HTML5.)

    Ale dočkáte se. Příští týden vyjde ChromeOS s podporou aplikací pro Android. Na Linuxu lze spouštět Androidí aplikace už delší dobu pomocí placeného Alien Dalvik či nověji i pomocí Chrome nebo Shashlik.

    Nehledě na to že ty aplikace nejsou psané pro desktop a nijak se mu nepřizpůsobí, UI je prostě natvrdo telefonní nebo tabletové.

    A to je ta síla jednotného API :-)