Že to dokázal Apple nakoncentrovat pod značku je jednoznačné. To je snaha každého, kdo vytváří brand, aby se mu toto podařilo - je to vlastně jediný důvod, proč existují značky.
Každý výrobek se dá popsat kvantifikovatelnými ukazateli (parametry) a pak jakostními. Zejména to, "jaké" to zboží je, jaký vytváří dojem, jakou sociální identifikaci, ..., se z podstaty věci nedá přímo změřit. Lze jen, jak jste psal, měřit důsledky a snažit se k nim zpětně přiřadit příčiny.
Je jasné, že u Androidu není žádná značka, pod kterou by se dalo davové šílenství podřadit, snad kromě samotné značky Android. Ale ta skupina existuje. U Miele jsou jedinci, (šílenci?), kteří co pět let kupují to nejlepší do domácnosti, protože na to prostě mají, a chtějí mít pocit, že mají domácnost nejtišší, nejčistší, nejúspornější (heh, při té ceně?), ...