BMW ani jiná podobná firma nemá nejmenší důvod upravovat kernel. Ten neupravují ani výrobci smartphonů, GPS navigací, pokladen, multimediálních přehrávačů, set top boxů, informačních panelů apod.
Neupravují, najmou si na to někoho, kdo to udělá. Důležité je, že pro tohle nejsou závislí na jedné firmě, ale mají k dispozici fungující konkurenční prostředí. A jak jistě každý ví, konkurence je základ zdravého kapitalistického systému.
zrovna init je ve Windows řešen výrazně lépe coby services manager, a lze použít vlastní
V unixových systémech je init řešen jinak? Rozdíl je ve flexibilitě, co všechno init dokáže. Tam mají unixové systémy hodně navrch.
Ovšem BMW donutí GPL k uvolnění kódu, asi nebude mít radost
Radost nemají jen ti, kteří na takovém SW chtějí vydělávat, BMW ale vydělává na jiných věcech než je softwarové vybavení jejich aut. Ano, chápu, že marketingovému oddělení se to blbě vysvětluje, ale z vlastní zkušenosti vím, že tomu se blbě cokoliv, co neznamená přímý zisk :) Naopak tím, že to bude OSS, tak mohou přilákat komunitu vývojářů, kteří budou zdarma implementovat a testovat nové funkce na svých BMW.