Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Blizzard prý uvolní port jedné ze svých her na Ubuntu od Lael Ophir - V čem konkrétně spočívají ty implementační nedostatky? Windows doufám...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2013 23:04

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    V čem konkrétně spočívají ty implementační nedostatky?

    Windows doufám nikdy nebudou mít správu paměti na úrovni Linuxu. Overcommit se do Windows také nedostane, protože když systém lže o alokaci paměti, a pak se na tu lež přijde (slíbená paměť prostě není), tak je potřeba nějaký proces vylosovat a odstřelit. Do toho se MS "kupodivu" nechce. Místo toho MS používá Dynamic Memory. Když virtuální stroj potřebuje více paměti, řekne si o ni. Když ji nedostane, alokační volání aplikace selže, a aplikace se podle toho může zařídit (zmenšit buffery apod).

    NTFS je o dost vyspělejší, než FS na unixech (šifrování, komprese, BitLocker, prioritizace a rezervace přenosového pásma). Proč to podle vás Win32 zabíjí? Alokační strategie mi přijde v pohodě. Samozřejmě při dostatečném zaplnění disku fragmentace roste, ale to u každého prakticky použitelného FS. Odolnost proti chybám je u NTFS naopak dobrá, protože boot sector (superblock) i všechna metadata mají dvě kopie.