A co takovahle ficura: AdBlock (nebo jinej filtr) sice reklamni banner povoli stahnout (tudiz inzertni servr registruje referral i "view"), jenze nezobrazi ji v mem prohlizeci a praskne ji rovnou nekam do /dev/null? Admin stranky kterej pouziva inzerci "pay per view" bude mit radost ze mu narusta pocet zobrazeni, a ja budu mit radost ze mi tam neplave nakej otravnej vriskajici flash nebo banner pres pul monitoru. Obetuju nakou tu kapacitu myho pripojeni pro dobro danyho webu, hlavne at se mi to svinstvo nezobrazuje v prohlizeci...
At se tedy pes nazere, a koza zustane taky cela. Ano, uznavam ze je to stejne jenom takovej vo*eb, jenze ja mam jen jedny nervy a svy voci sem taky zrovna nevyhral v loterii...
Za mne - Rozhodně ne! Blokováním se snažím snížit i množství přenesených dat, považuji to za důležité, slevit nehodlám.
Ten komu bych chtěl eventuelně dopřát výdělek by musel mít reklamu stabilní, která se načte jednou do cache, a server by za shlédnutí reklamy považoval v podstatě to, že browser se dotázal serveru na aktuálnost objektu reklamy, bez toho aniž by ho musel znovu stahovat z webu. Myslím, že nereálná situace. Takže si prostě smlouvy udělejte tak, že vám platí podle počtu jedinečných návštěvníků bez ohledu na načtení reklamy. Protože takovou, vždy nově stahovanou, reklamu prostě blokujem zcela zaručeně.
Jak jsem psal "nereálná situce". Nikdy jsem to nechápal a dnes již ani nezkoumám zda někdo náhodou nezměnil přístup a blokuji automaticky.
Podle mne jsou tvůrci systémů, který primárně reklamu poskytují a distribuují prostě naprostá hovada. Jen hrabou prachy, ale sami nehnou ani prstem. Myslím, že svým zákazníkům (zadavatelům umístění reklamy v Internetu) účtují prostě podle datového toku skrze své servery.
Zkoušel jsem si přidat iinfo do výjimek, bylo to tak zhruba týden, než se zase začalo stávat, že se stránka načítala klidně i minutu, protože ten javascript psalo totální prase. Přestaňte používat ten polský humus, nastavte/upravte si scripty, ať se ty js loadujou async.
Tohle samo Adblock umi - skryvani elementu na strance. Existujou jeste fikanejsi nastroje - trebas Greasemonkey - ktery ti umoznujou prekopat si k obrazu svymu celej web.
Cela vec ale ukazuje to, jak krasne lidi vubec reklamu nechapou. Reklama by mela predevsim produkt prodat, a ne nasravat vsechny kolem. A ja bych v roli potencielniho zadavatele reklamy byl opravdu hodne nasran, kdybych zjistil, ze se zobrazuje zcela OT, a jeste k tomu lidem, kteri o to nestoji.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.