Reklama je taky jakýsi druh platby, ale nepřímé. Takže web bude opravdu placený, buďto reklamou nebo nakonec opravdovými penězi za povolení přístupu. Přínos by to mít mělo - kvalita informací na webech by měla vzrůst, protože čtenář si dobře rozmyslí, zda bude nebo nebude platit za nějaké sračky (vizte http://www.scinet.cz/platit-za-clanky-na-velkych-ceskych-serverech-dnes-ani-nahodou.html).
O rustu kvality si naprosto nedelam jakekoli iluze, staci se podivat na tisk (papirovy):
* je placeny,
* je zahlceny reklamou,
* jsou to sra?ky.
Vyjimku tvori napr. Metro:
* je zdarma,
* je zahlcene reklamou,
* clanky v nem jsou mnohdy psany na (politickou) objednavku - tj. jsou to sra?ky a (skryta) reklama soucasne.
Vtipne na tom je i to, ze weby svoji hodnotu odviji od navstevnosti, soutezi v navstevnosti, fixluji statistiky kvuli navstevnosti - takze nejaky prinos pro ne ma i navstevnost blokovace reklamy. O ten takto prijdou.
A co se me tyce: blokovat reklamy jsem zacal az po te, co to zacali weby prehanet z obtezovanim. Dokud jsem to povazoval za unosne, tak jsem reklamu neresil. Jakmile to unosne byt prestalo a uz mi stalo za to nasadit nejake reseni (uzivatelsky CSS styl v Opere), tak uz jsem si ten web vycistil od reklamy dukladneji.