On je už sbírá v rámci indexace pro vyhledávač. Sleduje spoustu parametrů webů včetně rychlosti, připravenosti pro mobilní zobrazení a podobně. Teď jde pravděpodobně jen o to tyhle věci nějak jednoduše prezentovat uživatelům, aby to víc nutilo vývojáře na těch vlastnostech webu pracovat. Podobně, jako se výrazně varuje před webem bez HTTPS.
Protože takto plíživě to firmy dělají. Najdou si populární téma (šifrujeme, zrychlujeme, zlepšujeme uživatelský dojem, ...) - potud je to v pořádku. Ale pak nastrčí bubáka do majoritního prohlížeče, aby se uživatelé vyděsili a ptali se, co to znamená. To vyvolá v reakci jen to, že firmy postupně utečou od svých řešení ke sterilním službám. To udělal Microsoft s Office, to dělá Google.
Pokud by Google chtěl pouze pomoci, stačila neutrální hláška "Načítáme, vydržte".
Ja ale ani nechápem jak sa dá vytvoriť tak pomalý web. Ja robím tvorbu webov, electron aplikací atď už dlhšiu dobu, a vždy mi načítanie trvalo pod 100ms pri fast 3G. Ale vlastne chápem, jde o to že tam namrdajú 2MB scriptov len na reklamy, analitics, a nejaký už totálny odpad, čo sám vyvojár nevie čo robí... a tak to vypadá... obrázky to isté, načitávajú 8K rozlíšenie z foťáku jak prišlo, a zobrazujú to v rámečku 100x100 pixelov. A najlepšie je když napríklad kvôli jednému stylu tlačítka stiahnú celý BootStrap a 30 ďalších CSS frameworkov. Pri tom 95% kódu zo zdrojákov sa ani nepoužíva.
Nejsem si jistý, jak by to mělo fungovat.
Mohlo by to posílat URL (nebo její část) každého navštíveného webu Googlu, aby to vyhodnotil. Dopad na soukromí snad nemusím komentovat…
Mohlo by to stahovat seznam pomalých webů. Nepraktičnost snad nemusím komentovat.
Pak je možnost nevyužít databázi u Googlu a měřit to lokálně. Bohužel ale pak prohlížeč nerozezná pomalý server od pomalého připojení.