ČTÚ by měl začít dávat pokuty operátorům. Protože je jich na trhu relativně málo, tak mohou účtovat obrosvké ceny za hovory a SMSky, které absolutně neodpovídají nákladům.
Občas se sice najde nějaký virtuální operátor s nižšími cenami, ale většinou s dobou platnosti kreditu na půl roku a podobnými omezeními.
Virtuální operátor si musí sám řešit evidenci zákazníků, výkaznictví, fakturaci atd. Pokud toto zvládne levněji než původní operátor, pak mohou být oba v plusu.
Původní operátor by bezpochyby levnější volání nabídnout mohl. A možná to i udělá, až přes virtuály začně chodit nějaký významnější objem hovorů. Do té doby ale virtuál nepředstavuje žádnou výraznější konkurenci, dokonce spíše naopak (podle průzkumu provolají zákazníci virtuálů měsíčně výrazně více, než provolali s původním operátorem - sice volají levněji, ale také častěji a déle).
Druhá možnost, kam to může jít, je, že původní operátoři zeštíhlí své "customer services" a budou se věnovat téměř výhradně firemní klientele a virtuálním operátorům.
No představte si že máte doma VOIP službu. A z této "pevné" voláte na mobily levněji než vychází cena u například 350kč paušálu ve stejné mobilní síti. Tak mi pak vysvětlete proč člověk s paušálem musí platit dejme tomu 5kč nad rámec volných minut v síti oproti VOIP kde voláte 4,7kč do mobilní sítě jakéhokoli zdejšího mobilního operátora a to nemluvě o tom kolik stojí volání na pevnou linku do zámořských zemí. A teď mi vysvětlete, proč těch 5kč musím platit přestože jsem zákazníkem už 6let? Víte proč? protože pokud nejednáte s nimi stejně hnusně jako oni s vámi, tak vás budou škubat o sto šest aniž by mrkli okem.
Ne s mobilními operátory jsem přestal jednat v rukavičkách. Takže pokud mi jejich automat pošle SMS s žádostí o ocenění jejich služeb 1-5 jako ve škole, budu dávat 5 do té než ceny za volání budou adekvátní oproti těm 700kč paušálům s Neomezeným voláním a SMS a 1GB FUP. Mimochodem, proč se jim vyplatí nabízet tento tarif "jen" za 700kč a přitom může zákazník kecat s kamarádem nebo s příbuzným i když je v jiné síti do alelůja? Jak si to pak má brát ten co platí půlku a má jen 50volných minut s 50SMS a 150MB FUP??? Jsou to .píp.
Mobilním operátorům je úplně jedno, kolik provoláte, je zajímá jen to, kolik toho má jisté každý měsíc, protože všechny investice potřebuje plánovat hodně dlouho dopředu, proto tolik znevýhodňují ty, kteří mají malé tarify. Navíc neznám nikoho, kdo by před přechodem na "neomezený tarif" měsíčně platil sedm set.
Suhlasim s vami. Pre mna je to nastroj ako napriklad kladivo. Videl ste klampiara ktory sa vyziva v tom ake ma noznice na plech, alebo akej znacky ma kladivo ? Ja nie. Sudiac podla niektorych (vlastne mnohych) ludi ktory su na telefone prakticky neustale nalepeny (nepracovne) a ako sa vyzivaju v znackach a rozych <|>nach okolo mobilov tak je aj ina kategoria ludi - magori.
A ještě na první část jsem nereagoval.
> ČTÚ by měl začít dávat pokuty operátorům. Protože je jich na trhu relativně málo, tak mohou účtovat obrosvké ceny za hovory a SMSky, které absolutně neodpovídají nákladům.
1.2 Kč/min s účtováním po vteřinách (Odorik callback) je drahé? A co třeba volat VoIP přes 3G?