Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Proč by se měly děti učit zacházet s Linuxem? od JH - Za osm let, co jsem učil, jsem nezřídka...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2014 21:22

    JH (neregistrovaný)

    Za osm let, co jsem učil, jsem nezřídka narážel na to, že právě ti, kteří byli nejhloupější, nejlínější a vůbec nejcokoliv (ne v dobrém), měli vždy hned jasno v tom, že vše je za každých okolností chyba učitele, a že je jeho omezenost bytostně obtěžuje.
    Docela se divím, jak jsou všichni diskutující schopni od stolu z pěti vět vyhodnotit, jestli učitel udělal dobře nebo špatně, když znají jen hrubou výpověď jedné strany (a navíc ještě z druhé ruky).
    Ale přileji do ohně - jestli zadání znělo v PowerPointu, měl odevzdat v PowerPointu. Vymlouvat se na učitele není na místě. Pokud byl slušný, snaživý a neodevzdal na poslední chvíli, jistě mohl dostat šanci odevzdaný úkol upravit (opravit). Zpravidla to ale funguje tak, že učitel si stanoví pravidla, která se dodržují. Žák, pokud není trubka, je během dvou až tří měsíců pochopí a (někdy proti své vůli) se s nimi smíří, nebo je aspoň - aby se neřeklo - plní. Když tohle nezvládá, asi není studijní typ a měl by jít do práce.
    Snad nezním příliš kategoricky. Zažil jsem stovky dobrých studentů, kteří se snažili pracovat, zlepšit, pracovali na sobě. Ale bohužel taky stovky totálních lemplů, které práskat bičem málo. Těm prvním člověk rád pomohl, podpořil je a sem tam něco přehlédl. ... ovšem na hrubý pytel hrubá záplata. (Jeden by řekl, že jsem sem tam třeba trošinku nadržoval, jiný, že jsem praktikoval žádoucí individuální přístup... který by řekl co?)