Problém je, že stát neřeší, jak tu službu udělat pro občany použitelnou a užitečnou. Služba je nastavená tak, že si člověk může naběhnout.
Těch problémů je víc, ale např.:
- proč fyzické osoby nemají datový trezor zdarma pro určitý počet zpráv?
Pokud těch zpráv není moc co člověk opravdu chce archivovat, tak by mohlo stačit i těch 20 zpráv. A vše by se samo udržovalo i s razítkama.
- proč stojí konverze jedné strany 30Kč? Proč to není za nějakou rozumnou/nákladovou cenu?
- proč není rozhraní pro třetí strany podporující eIdentitu a přerazitkování starých zpráv? např. Datovka od CZ.NIC je tímto dost limitovaná.
Mě to přijde, že cílem je nechat Poštu "vydělat" a občana obrat.
Nedávno mi došel dvou stránkový dopis od jednoho z úřadů. Cena na obálce 62 Kč (+ náklady na tisk apod.). Dostanu papír a můžu to archivovat.
Pokud mám DS a budu chtít dokument uchovat, musím ručně řešit archivaci, pro jistotu přerazítkovávat a nebo za 60 Kč na poště zkonvertovat.
To mi opravdu nepřijde jako přívětivá služba.
A místo aby stát toto řešil, tak jediné co umí je to v nutit lidem od roku 2023.