Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Elektromobily Tesla dostaly update – autopilota od František Koudelka - Vzhledem k tomu, že autopilot dokáže řidit po...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 10. 2015 0:06

    František Koudelka (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu, že autopilot dokáže řidit po zmapované a dobře značené silnici to tak bude. Ono vzít data z navigace (200m rovně rychlostí 50kmph, pak zatoč doprava, 50m, rychlostí 30kmph ....) a doplnit to o data ze senzorů (jízdní pruhy, hlídání rozestupu, apod) není nic složitého. Doposud to nebylo k dispozici jen díky nízkému výpočetnímu výkonu (OCR dopr. značení, zpracování dat ze senzorů) a absenci přesného zdroje navigačních dat (přesné GPS tu není odjakživa).
    Jinak je to jen hrubá síla, v hustém dešti/mlze, sněhu a na neznačené silnici (u nás typicky silnice kdoví kolikáté třídy, bez vodorovného značení někde mezi městy A a B) je autopilot v troubě.
    Otázkou je, jak by si to dokázalo poradit se silnicí, kde probíhá rekonstrukce (např. vyfrézovaná vozovka, místy hluboké díry pro vysprávky, žádné vodorovné značení, přechodné svislé značení) - tipuju, že by to dopadlo stylem: prosím, převezměte řízení :-)
    Nebo situace, kdy projíždím ucpaným městem (spíše městem se špatně nastavenými semafory..) a jeden pruh je výrazně plynulejší, než pruh, kterým jedu. Zvolí přejetí, nebo zůstane jako ovce trčet v pruhu, protože ten vede správným směrem?