Otazka je, proc by ten system mel mit nejakou pamet, kdyz se po nem chce akorat to, aby se pri nehode zapnul a odeslal polohu. Kdyz ten system je, mimo pripad nehody, neaktivni, jak se mu muzou do pameti dostat jakekoliv udaje? BTW, jak se bude resit aktivace systemu, kdyz si nekde nekdo poskrabe blatnik dostatecne zle na to, aby se system aktivoval, pricemz nedojde k zadnemu zraneni? Pocitam, ze bude nutno znasobit kapacitu zachrannych sluzeb, ktere budou neustale vyjizdet kvuli prdu.
vzhledem ke spatnemu time-to-fix pri cold startu GPS predpokladam, ze GPS bude trvale aktivni, aby vedela svou polohu. Cimz muze detekovat i napr. rychlost pohybu a chovat se adekvatne (neaktivovat se pri male rychlosti). Samozrejme to neresi situaci, kdy do pomale jedouciho auta velkou rychlosti narazi jine - ale to jine preci taky ma eCall :). Take je mozne to spojit s autoradiem a zkusit komunikovat s ridicem.
Perzistentni pamet to opravdu nepotrebuje, ale pokud to legislativa nezakazuje, tak business je business. Pokud to bude ukladat historii, tak se z toho daji delat dobre komunitni mapy "zdarma".
S temi mapami zdarma bych to nevidel tak ruzove. Na to by to muselo byt otevrene zarizeni, kde si majitel auta pichne notebook a stahne data. Pocitam, ze se tomuhle budou branit zuby nehty a budou tam opicarny, ktere tomu budou branit, pokud zrovna nejste "law enforcement". Samozrejme, presne do doby, nez to nekdo crackne.
Je videt, ze o tom jak GPS funguje vis lautr kulovy ... navigace s mapama prilepuje polohu k existujicim silnicim, tim eliminuje chybu GPS. Ta se pohybuje od tech +- 5m do tech +- 100m, podle toho, kde se zrovna nachazi. Ve mestech s vysokou zastavbou to je nejhorsi, proto tam ma vetsina navigaci zasadni potize ... a prilepovani probiha na zaklade dat z predchozi jizdy, ale uplne bezne se stava, ze GPS ukazuje polohu v sousedni ulici.
Navic se ta chyba samozrejme prubezne meni => da se z toho spocitat +- priblizne stred.
GPS pouzivany pro ucely napr digitalizace katastru maji svoji slusnou antenu, a fixuji se vuci 10+ satelitum, pak maji ochylku do 5cm.
Mimochodem, pokud se chces presvedcit, tak si sosni josm, stahni si nejaky frekventovany usek silnice a sosni si to vcetne GPS tracku ... a budes na to cumet jak puk.
Praveze u GPS, u kterych vyrobce vyhrozuje presbnosti 3 m, uvadeji take, ze se pripojuji na kdovi kolik staelitu. Nepamatuji si cislo s jistotou, ale mam dojem, ze pisi 9, zatimco stare hajtry se snad pripojovaly na 6. Otazka je, jak je to doopravdy, kdyz nekolik satelitu uz odeslo do zakonceni zazivaciho traktu a nikdo je nenahrazuje, protoze vsechny prachy spolyka Ministerstvo miru.
GPS potřebuje pro plnou funkci 24 satelitů, má jich momentálně 31. GLONASS jich potřebuje také 24, a má jich 29.
http://en.wikipedia.org/wiki/GPS#Timeline_and_modernization
http://en.wikipedia.org/wiki/GLONASS#Status
http://www.u-blox.com/en/gps-modules/pvt-modules/max-m5q-parallel-gpsglonass-module.html
Moderní GPS moduly kombinují GPS s GLONASS, mají například 99 kanálů pro hledání a 33 pro tracking. To výrazně zkracuje time-to-fix.
http://www.u-blox.com/en/gps-modules/pvt-modules/max-m5q-parallel-gpsglonass-module.html
Chyba dobrého GPS přijímače při použití civilního signálu (Standard Positioning Service) je v 95% případů pod 2.2 metru. Navíc některé přijímače dnes používají i signál ruského systému GLONASS, což dále zvyšuje přesnost.
http://www.gps.gov/systems/gps/performance/accuracy/histogram.png
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Smartphones_using_GLONASS_Navigation
Samozřejmě ve městě mezi výškovými budovami to může být horší (v ČR tedy můžete být v klidu), ale chyba 100m by byla opravdu extrémní.
Souhlas, průměrováním se z projetých tras dá získat poměrně přesná informace.
Pokud to bude ukladat historii, tak se z toho daji delat dobre komunitni mapy "zdarma". :o)))) No hlavne pokud to bude ukladat historii tak jeto napr. sqely nastroj na rozesilani pokut za rychlou jizdu ex-post, pripadne parkovani apod. ;o) v nekterych americkych statech uz si La policia mne ruce jaky ze jeto uzasny vynalez! :o))) Samozrejme ze NSA a podobna "zajmova sdruzeni" takovou vecicku take miluji= ti by ji nejradsi kazdymu obcanovi vrazili do zadku a na hlavu priplacli bekovku s antenou...
Investuj par vterin a zjisti si o tom neco. Je to zcela beznej gsm telefon, vcetne rozhrani pro hovor => vytoci to uplne normalne cislo a operator s tebou bude chtit mluvit. Kdyz mu reknes, ze se nic nedeje, tak nikdo neprijede. Kdyz nebudes reagovat, tak by meli vyslat na misto vyjezd.
V kazdym pripade, dalsi kram, kterej bude treba hned po nakupu auta odpojit a zlikvidovat.
odpojíš a zlikviduješ -> neprojdeš technickou kontrolou a může tě policie pokutovat.
Ještě by se hodila kamera zabudovaná do zpětného zrcátka ve voze (se záznamem na smyčku) - směřující před vozidlo a nebo kompletní černá skříňka se záznamem parametrů před nehodou.
Pro výrobce auta stačí, když do zrcátka dovedou 12V a zrcátka budou mít normalizovaný kloub.
kamerovej system o kterem mluvis se v Rusku pouziva uz roky=nejen proto ze Rusove pravidelne vyhravaji titul o "nejbezohlednejsi ridice sveta" ale take kvuli dohadovani s pojistovnou pri nehode u drazssich vozu (protoze na Policii se v techto koncinach jaxi z principu neda spolehat) nekdy jsou z toho docela "masakralni" zabery :o))) --> http://www.youtube.com/watch?v=Vv17w9U2CTY