Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Filesonic končí s veřejným sdílením od Anonym - Dnesni zparchantela internetova generace si zvykla, ze software,...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 1. 2012 12:15

    Anonym (neregistrovaný)

    Dnesni zparchantela internetova generace si zvykla, ze software, filmy, hudba je zadarmo a je to jejich svate pravo. Pritom si neuvedomuji, ze tvorba techto del stoji nemale penize.

    Pokud s tim nesouhlasite, poslouchejte muziku nekomercnich kapel na bandzone, kterym penize z koncertu nezaplati ani najem na zkusebnu. Misto filmu chodte na ochotnicke divadlo nebo si ctete knizky, ktere se daji dnes sehnat za par korun v antikvariate. Nebo zkuste sami taky neco vytvorit, a pak uvidite, jake to je, kdyz lide kradou vase dilo, do ktereho jste dali nemalo casu a penez.

    Priklad z meho zivota : pracuju na vyvoji komercniho SW. Pri hledani v Googlu je jeden z top odkazu na blog, kde je ke stazeni plna verze naseho SW, samozrejme pres fileshare a dalsi sharingove sluzby. V soucasne dobe s tim nemuzeme nic delat. Pokud by platila SOPA i v EU, mohli bychom pozadat o zablokovani teto stranky a odkazu ke stazeni.

  • 24. 1. 2012 12:23

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Fňuk. Trudný život autora komerčního softwaru. A byste si prosím od toho zablokování sliboval? Že se stanete rychle a snadno milionářem? Ne, dotyčný by si s pravděpodobností tak 95% uwarezil tu aplikaci někde jinde, nebo místo ní nějakou jinou. Nějaké hlubší úvahy nad zneužitelností toho blokování se od vás asi taky nedočkáme, co?

  • 24. 1. 2012 12:37

    Anonym (neregistrovaný)

    Zas tak trudne to neni, penez mam vic, nez kdybych byl autor otevreneho SW :) Zlodejum je treba znesnadovat praci, proto se davaji zamky do dveri. Idealne kdyby nam uhradili uslou skodu v radu stovek tisic. Ja verim, ze ta doba prijde a zlodejstvi se bude nalezite trestat.

  • 24. 1. 2012 12:46

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Kdysi za majetkou kriminalitu sekali ruce a popravovali. Odstrašující účinek se jaksi nedostavil. Nedostaví se ani cenzurou internetu pod záminkou ochrany autorských práv. (Obligátní rant na téma terminologie krádež vs. porušování autorských práv si pro tentokrát odpustím.) Jen na margo navrhovaného řešení zkonstatuji, že fatálně propadá v testu proporcionality - a to IMHO již v jeho prvním kroku. Teď sem plácnu citát jednoho náhodného judikátu ÚS, který to je, na tom nezáleží, neb tento test je v judikatuře zcela standardní a opakuje se stále dokola:

    Test proporcionality se odvíjí ve třech krocích. Prvním krokem je hodnocení zásahu hlediskem vhodnosti, jehož obsahem je zvažování zásahu z pohledu možného naplnění sledovaného účelu. Není-li daný zásah způsobilý sledovaného účelu dosáhnout, jde o projev svévole, jenž se považuje za rozporný s principem právního státu. Druhým krokem testu je posouzení zásahu kriteriem potřebnosti, jež sleduje analýzu plurality možných prostředků ve vztahu k zamýšlenému účelu a jejich subsidiaritu z hlediska omezení ústavou chráněné hodnoty - základního práva nebo veřejného statku. Lze-li sledovaného účelu dosáhnout alternativními prostředky, je pak ústavně konformní ten, jenž danou ústavně chráněnou hodnotu omezuje v míře nejmenší. Sleduje-li prověřovaný zásah ochranu určité z ústavně chráněných hodnot, současně však jinou omezuje, pak třetí hledisko principu proporcionality, jímž je poměřování, představuje metodologii vážení těchto v kolizi stojících ústavních hodnot.

  • 24. 1. 2012 12:59

    Anonym (neregistrovaný)

    Myslim ze nejde o odstrasujici ucinek, spise o prime zamezeni porusovani autorskych prav. V soucasnosti je velmi jednoduche stahnout nelegalni obsah treba z uloz.to. Zvladne to i laik na par kliknuti. Pokud by to musel slozite tahat z nejakych obskurnich serveru na druhem konci sveta, bude se radeji poohlizet po legalnich variantach.

  • 24. 1. 2012 13:15

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Ano, uloz.to nahradíme torrenty s magnet linky a byli jsme tam, kde jsem byli, že... :-) To v uTorrentu zvládne taky úplný laik.

  • 24. 1. 2012 12:43

    Kaacz (neregistrovaný)

    Ano, souhlasim s vami. Zmizet veskere nelegalni sdileni komercnich veci. Zaroven ale take ZRUSIT vypalne a vsechny poplatky a prerozdelovani. At kazdy autor dostane PRESNE to, co si zaslouzi. Zadne statem zakonem vynucene poplatky, ktere pak "autori" (tedy spis vydavatele) dostanou bez ohledu, jestli jejich dilo vubec nekdo chce. A suita, co dostava vetsinu vypalneho od OSA by dostala pakatel a to zcela spravedlive.
    Nekomercni kapely posloucham a vydavaji mene hruz nez vetsina komercnich "taky-kapel". Divadlo mam rad, casto vetsi zazitek nez megasrackovy megatrikovy megafilm. A Knihy ? Driv psalo mene lidi. Ale ti co psali, to se da cist i dneska.

  • 24. 1. 2012 12:53

    Anonym (neregistrovaný)

    Souhlasim. OSA je takovy "tunel". Mozna se nekdy dostane na verejnost, jakym zpusobem si OSA "koupila" ceske zakony.

  • 24. 1. 2012 13:21

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    To se dostalo nebo dostává na veřejnost průběžně, viz např. zprávy "Pirátů" k novelám AZ a další legislativy. Ještě v minulém tisíciletí :-) se tomu jednu dobu podrobně věnoval Reflex. Dokonce už za bolševika o tom napsal Horáček (v Mladém světě) pod názvem OSA Nostra. Že to veřejnost nesleduje a pak tady nějaký "mat" prezentuje ty své neskutečné zhovadilosti, to je věc jiná.

  • 24. 1. 2012 14:42

    MaT

    Zhovadilosti tu píšete spíš vy. Snažíte se tady malovat chobotnici, ale plátno vám jaksi chybí, takže zůstavá jen u představ. A tady pochopitelně pro konspirační teorie najdete živnou půdu, protože tohle studenty a punkery baví.

    Tvrdíte, že autor dostane z OSA 7% a zbytek schrábne někdo jiný. Takovou věc, když už neberete v potaz oficiální výsledky hospodaření, lze jistě velmi jednoduše ověřit v rámci trestního řízení. Ovšem pokud si nemyslíte, že v tom jedou i policajti a soudy a další. To už je pak spíš pro Chocholouška

  • 24. 1. 2012 14:59

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Joooo tak soudruzi z OSA už vyhrožují trestním řízením, jo? No vy jste komik. :-)))

    Mimochodem, 7% jsem nikdy nevyslovil, ale jen tak mimochodem, když už tady žvaníte o tom, že 85% příjmů z autorských práv dostane autor, tak i podle zdrojů s vámi zpřízněných zdrojů např. z prodaného CD/DVD jde polovina ceny na DPH a marži prodejce. Ze zbylé poloviny se přiživí "brand" (vydavatel) no a dejme tomu těch mou zmíněných 15 procent při velkém stěstí dostane samotný umělec. No, a to se bavíme o fyzických nosičích. U těch různých výpalných neexistuje naprosto žádná veřejně kontrolovatelná metodika výpočtu rozdělení příjmů mezi autory. Když se s nimi budete bavit, tak (jak píše kolega výše) vám až na vyvolené "kluky, co spolu mluví" vám řeknou, že jejich příjmy od OSA jsou naprosto směšné. Kampak ty miliony mizí, asi tak? Hmmmm, to chce ale fištróna na to přijít.

  • 24. 1. 2012 21:27

    MaT

    Kdo vyhrožuje soudním řízením? Vám už se to vážně všechno motá dohromady. Bavíme se tady o rozdělování odměn a režii kolektivních správců konkrétně OSA. Co do toho motáte DPH? Teď se ukazuje, že od začátku diskuse jste mimo probírané téma (ad producenti a další vaše perly), což se dalo tušit.

    84% z těch příjmů OSA mizí u autorů. Tečka. Pokud máte nějaké podezření, že tomu tak není, tak podejte trestní oznámení. V opačném případě jsou na ty vaše kecy zvědaví tak akorát v hospodě. Klidně si k tomu přidejte, že reálné příjmy jsou ve skutečnosti dvojnásobné a že OSA tedy zatajuje další přijmy.

    Nemám potřebu vás tahat z té vaší žumpy smyšlených nesmyslů. Mlátíte tu jen prázdnou slámu.

  • 24. 1. 2012 22:06

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    No jistě, podám trestní oznámení na OSA. V tomhle státě, kde mizí stovky miliard a nikdy se nic nevyšetří a kde si OSA a spol. kupují legislativu, jak se jim zamane. To bude určitě produktivní...

    Hele víš co, já ti to řeknu tak, abys to pokud možno konečně pochopil. Jak kdysi napsal Miloš Zeman:


    "Měli bychom rozlišovat tři stupně lidské hlouposti. První, nejnižší, bych nazval nevědomost. V tomto smyslu jsme nevědomí všichni, protože každý z nás něco neví. Uvědomění si této skutečnosti nás vede k pokoře i ke snaze, abychom hranice svých vědomostí rozšířili. Michel de Montaigne říká: "Člověk potřebuje několik stupňů inteligence, aby poznal, co neví." V tomto smyslu je reflektovaná nevědomost dokonce nejvyšším a obtížně dosažitelným stupněm inteligence.


    Druhý stupeň hlouposti bych uzančně označil jako pitomost. To je nereflektovaná nevědomost, duchovní stav člověka, který neví, že neví. Jde o jakousi přechodovou, byť početnou, ale nestabilní kategorii, která ve svém dalším vývoji může zamířit buď k sebepoznávání, nebo naopak k dále zmíněné blbosti. Také dítě neví, že neví. Záleží jenom na nás, zda chceme zůstat v tomto infantilním stadiu.


    ... Blbost se od pitomosti liší tím, že blbec nejen neví, že neví, ale domnívá se, že ví, a je ochoten to všemi prostředky hlásat."

    Tvé rozhodnutí stát se blbcem je dobrovolné, tak si to užij. Čti si dále na webu OSA "výroční zprávy" a mysli si, že to je pravda a že oni jsou parta filantropů, která by zadarmo duši položila na ochranu práv tzv. umělců. Určitě nelžou a nekradou, jsou to přece čestní lidé. Stejně jako naši politici, ti taky nikdy nelžou a nekradou, jinak by s nimi přece policie a soudy zatočily. :-))))

    Pápáááá... :-P

  • 25. 1. 2012 8:31

    MaT

    No jistě, podám trestní oznámení na OSA. V tomhle státě, kde mizí stovky miliard a nikdy se nic nevyšetří a kde si OSA a spol. kupují legislativu, jak se jim zamane. To bude určitě produktivní...

    Nežiješ ty v nějakým bunkru s čepicí z alobalu? Plané řeči a skutek utek. Pokud chceš něco změnit, tak bys proto měl něco udělat. Pokud ti ten stav vyhovuje, tak pokračuj jen v tom svým tlachání. Ostatně zapadneš mezi zdejší většinu (nikoli všechny) diskutujících, co z linuxu jen sajou a nic nevrací. Ohánět se marností není argument.

    Čas jsem měl jen na první odstavec, takže pokud byly nějaké pseudoargumenty nebo otázky dál, tak je ignoruji.

  • 28. 1. 2012 15:01

    nazir

    Se překvapením jsem zjistil, že jsem v poslední době (diskuze pod články čtu už raději jen jednou, dvakrát do týdne) nějak začal "pluskovat" Vaše příspěvky.
    Kde to všechno skončí? Budu nakonec souhlasit i s názory nějakého dalšího mulťáka ideodiverzní agentury LO?
    Znepokojivé.