Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Francie zabavila doménu France.com člověku, který ji měl od roku 1994 od Karel - "Podobně, jako Budvar vysuzuje svoji značku ve všech...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 5. 2018 12:26

    Karel (neregistrovaný)

    "Podobně, jako Budvar vysuzuje svoji značku ve všech zemích, kde si ji klaimovali paraziti (vyjma USA, kam značku Budweiser regulérně kdysi prodal)."

    I vy parazite. Zaprvé tu značku nikdy nikdo nikam neprodal. Tu samou značku vlastnilo hned několik pivovarů v době, kdy se na nějaké mezinárodní značky ještě nehrálo. U nás ji vlastnil řadu let pivovar, který už dávno zanikl. V USA ji používali od roku 1876. Koukněte se, kdy byl založen Budvar. Asi vám pak rychle dojde, že pokud tam byl nějaký parazit, tak by to musel být právě Budvar, protože vznikl až desítky let poté, co tu značku již používali jiní (a ani v Českých Budějovicích nebyl první). On tam ale žádný parazit nebyl, ono se prostě běžně stávalo, že pod stejným názvem se prodávalo více věcí. Obzvláště pokud šlo o název typu "Budweiser", což je německé slovo znamenající "z Českých Budějovic". A protože v Českých Budějovicích bylo pivovarů víc, tak nikoho prostě netrápilo, že hned dva velké místní pivovary vyrábí a prodávají "Budweiser", natož že někde za velkou louží vaří nějaký němec stejným "budějovickým" postupem pivo taky.

    O čem se vedou spory jsou smlouvy z první poloviny dvacátého století, ve kterých se zástupci pivovarů dohodli, kde kdo co smí prodávat jako Budweiser. Bohužel napsané dost blbě v tom, že se odvolávaly i na věci jako "smí to použít jako značku piva" a "smí to použít jako určení místa původu". Američanům ty smlouvy nevyhovují a tak se je snaží nechat zrušit. Pokud ty smlouvy přestanou platit, tak se k soudu mohou vrátit s tím, že napadnou ochrannou známku. A to by američané vyhráli, protože ji používali desítky let před tím, než náš Budvar vůbec vznikl.

    Situace je tedy ta, že Budvar dělá vše pro to, aby ty smlouvy platily dál. Což je dost omezující, protože kupříkladu nesmí změnit technologii ale ani právní formu. V televizi jim tedy chodí reklamy "řekli jsme ne ne ne změně", ale skutečnost je, že to "ne ne ne!" jim řekli právníci. A stejně tak jim právníci zakázali změnit právní formu, takže Budvar je stále Národní podnik.

    Pokud už tedy nutně potřebujete najít parazita, tak si zajeďte do Českých Budějovic a plivejte na chodník před branou Budvaru. Až vás to přestane bavit, tak si prostě jen řekněte "business je business, život je boj" a jděte domů.