Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Francie zabavila doménu France.com člověku, který ji měl od roku 1994 od LarryLin - Pane Miroslave, ve většině věci s vámi souhlasím,...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 5. 2018 22:27

    LarryLin

    Pane Miroslave, ve většině věci s vámi souhlasím, ale trošku mě vadí jedna věc. Částečně jste se toho v diskuzi již dotkli, ale vezmu to z jiného pohledu. Dejme tomu, že na svůj soukromý blog napíši článek o Coca-cole. Nadpis článku bude "Coca-cola", případně "Coca-cola zkušenost". Za tento nadpis mě nikdo nemůže obvinit, že porušuji obchodní známku Coca-coly, je to prostě jen nadpis a já mám právo mluvit o Coca-cole. Proč se nebere i název domény jako "nadpis"? Kde je napsáno, že to co je v html tagu H1 není porušením obch. známky a to co je DNSku, tak je porušením? Nechci spekulovat, ale možná v začátcích internetu byly názvy domén zamýšleny také jako unikátní "nadpisy" a nikdo tenkrát nevěděl jak se věci technologicky vyvinou. Ten američan nemohl vědět, že jméno domény se stane ten hlavní identifikátor, kterému se začne dávat takový význam.

    Co když Facebook rozjede prodej unikátních klíčových slov. Já si koupím slovo "Coca-cola" a za 20 let se stanou tato klíčová slova tak populární, že to bude hlavní identifikátor na internetu (stejně jako dnes domény). Bude to znamenat, že mě někdo označí za parazita a já přijdu o klíčové slovo "Coca-cola", které jsem si legálně koupil?