Mňa to baví ako sa každý poskytovateľ obsahu snaží nám ovečkám vsugerovať, že bez reklamy nikto neprežije. Tejto veci sa ale skutočne nebojím.. Pri predstave, že root.cz bude blokovať uživateľov, ktorí blokujú reklamu jednoducho sa presunú inam, poprípade niekto kreatívny, pretože ho to baví, vytvorí nový priestor pre zdielanie myšlienok a poskytovanie obsahu. A keď z tohoto vychádzajúceho projektu bude chceť vyťažiť viac (a to reklamou alebo čímkoľvek čo by obťažovalo návštevníkov) ako budú čitatelia ochotní akceptovať, tak sa cyklus rozbehne nanovo. Toto sa nedá zastaviť, vždy to tak bolo a bude.
Internet poznám ešte z doby, keď tu reklama v podstate nebola a že by v minulosti vychádzalo menej zaujimavého obsahu ako teraz - od zabehnutých servrov nabušených reklamou sa v žiadnom prípade nedá povedať, skôr naopak. Je tu pár múdrych hláv, ktorý niečo generujú a ostatné weby len preberajú a ryžujú na reklame.
Je to presne ako s umením a showbiznisom. Pravý umelec je človek, ktorý tvorí a zdiela výsledok prirodzene, bez toho, aby ho napadlo, že za svoje dielo musí niečo dostať. Možno, ak by sme ostatných " biznis umelcov" odfiltrovali, tak by takýto mali aspoň viac priestoru pre realizáciu.
A nemohli byste si s tím jednoduchým přesunem jinam nějak pospíšit? Já pořád nechápu ty stesky chudáků, kteří musí chodit na weby s reklamou. Strašně rádi by chodili na ty spousty hodnotných webů bez reklam, ale pořád se jim to nějak nedaří – to jako chcete napsat do prohlížeče kreativni-kvalitni-prostor-protoze-me-to-bavi.cz, a najednou koukáte, že jste napsal root.cz?
stačí, když si někdo přestane dokola hrát na chudáka, brečet jak mu klesají zisky a místo toho s tím začne skutečně něco dělat - teď je to jen o tom, že čtenář je jen parazit co nedá vydělat - čtenář dá rád vydělat - má root docela rád, ale nedá vydělat způsobem, který ho irituje!
Chápeš to?! Už to tu a v dalších diskuzích o blokování reklamy řeklo mnoho lidí, mnoha různými způsoby, ale banda tupců to NECHCE slyšet a dál bude čtenáře nutit přijmout JEJICH pravdu....a blokování reklamy dál narůstá... :-D
Ne, navštěvovat nějaký web opravdu nikdo nikoho nenutí. Pokud se vám nějaký web s reklamami nelíbí, tak na něj prostě nechoďte – takhle jednoduché to je. Pokud by se vám líbil bez reklam, ale s reklamami se vám nelíbí, nechoďte na něj – protože ten web je s reklamami. Případně můžete provozovateli napsat, že se vám ty reklamy nelíbí a chtěl byste web bez nich.
Hura, uz som myslel, ze som sam.
Este by som dodal, ze ani root.cz evidentne nezije LEN z reklam. Napriklad tie skolenia ktore su tu ako oznamy... V tomto kontexte je vlastne prevadzkovanie webu root.cz sposobom, ako si zabezpecit platicov na skolenia - pretoze ludia sem chodia citat clanky a popri tom sa dozvedia ze existuju skolenia (a aj ked tie skolenia sami nepotrebuju, mozu ich odporucit znamemu, ktory sa v oblasti neorientuje). Ma to podobny efekt ako reklama, ale prevadzkovanie webu zdarma by som nenazval priamo reklamou, pretoze tazi z trochu ineho efektu - ked citam clanky na webe, tak vidim nakolko su ich autori odbornici, teda ak su clanky kvalitne, mam vacsiu tendenciu odporucit autora/reakciu ako vhodneho skolitela.
(Tak trochu pocitam s tym, ze teraz na mna zareaguje niekto, kto mi "vysvetli" ze som naivny a ze len z tych skoleni by nevyzili, a ze nech si to skusim sam a uvidim... Aj to tu uz bolo. Len akosi na svete existuje aj plno konkretnych pripadov kedy tento princip funguje komercne uspesne, takze ked to niekomu z nejakych dovodov nevychadza, asi by sa mali pozriet na to, ci v tom odvadzaju naozaj dobru pracu.)
Podobne funguju aj rozne konferencie a prednasky, kde je vstup zdarma. Tam tiez organizatori/prednasajuci z toho "nieco maju", aj ked divaci su "neplatici".
Skratka reci typu "bez reklamy by (sme) neprezili" su len take manpulativne kecy, na maximalizaciu prijmov - ale ako vidim z tejto aj inych diskusii, zjavne im to vela ludi zerie.
To je jenom úsudek z vnějšího pozorování, které ale nedává celý obraz. My sice máme školení, firma pořádá komerční konference a podobně, ale stejně máme drtivou většinu příjmů z reklamy. I když víme, že to je nestabilní, otravné a vůbec v mnoha ohledech špatné, neumíme to zatím udělat jinak. Root nemá co prodávat, nepatříme bohatému pánovi, který prodává párky a dělá si z nás svůj marketingový kanál. Jsme nezávislá malá firma, která chce vydávat obsah.
ok, pokud to neumíte dělat jinak, zkuste alespoň z části vyslyšet hlas lidu - je těžké pro registrované/přihlášené uživatele vytvořit v profilu nastavení pro množství, pozice a velikost zobrazované reklamy?
V době, kdy je vše ultrawide dáte banner nad články a mezi ně - z toho scrollování by mě šlak trefil - jiný člověk to může vidět jinak - je takový problém vytvořit pár uživatelských layoutů, kde budou i různé pozice a velikosti bannerů a čtenář si vybere? Je 21. století - tohle by nemuselo tak bolet, ne?
Když Vás nikdo nevlastní udělejte si vlastní průzkum - můžete vydat článek a dát do něj několik anket, ne? atd, atd...Diskuze na rootu umí být obsáhlé - lidi Vám určitě dají další tipy - už jste jich zeptali? Nebo jenom provokativně publikujete další a další články o tom, jak zhoubné je blokování reklamy? Tuto rétoriku a přístup používá hodně živnostníků a diví se, že pomalu krachují a pak přichází i exekuce..........
Petr Krčmář - Tak ma napadlo, poznáte nejaký web, ktorý by mal koncept reklamy trochu iný ako ten masovo zabehnutý? Čo tak skúsiť dávkovať reklamu na základe čerstvosti článku? Čím starší obsah, tým by obsahoval menej reklamy, takže najnovšie redakčné príspevky by obsahovali reklamy najviac (čiže váš štandard)? Tá časť komunity, ktorá reklamu neakceptuje v žiadnej forme by tak mala možnosť stále na vašom servri zotrvať ale na článok bez reklám by si museli počkať povedzme mesiac..
Provozuje už niečo také niekto? Neviem, či je už aj takýto spôsob zabehnutý, reklamu blokujem úplne, samozrejme čo mi za to stojí, za to si zaplatím.
Povodne som nechcel rozpitvavat root.cz (ved spravicka je o inom), ale ked uz sme postuchali do osieho hniezda...
Nemozem si pomoct, ale zda sa mi to ako v podstate potvrdenie casti mojho prispevku (teda ze reklama nie je jedinym moznym zdrojom prijmov, ale zato je to zdroj velmi pohodlny).
Ja samozrejme chapem, ze nie je jednoduche zaplatit fungovanie servera a celej redakcie. Ale to nie ste zdaleka sami v takejto pozicii. Je mnozstvo inych cinnosti, kde ludia musia ziskat financie inym sposobom, nez priamo z tej ich oblubenej cinnosti (ktorej sa chcu venovat co najviac zo svojho presvedcenia)...
Skratka argumentacia typu "musime to financovat z reklamy, pochopte nas" je pre mna nieco podobne, ako argumentacia "musim si poziciavat u uzernika, pochopte ma". V obidvoch pripadoch je dany postup proti mojmu presvedceniu, pretoze hlavny profit ma niekto uplne iny, koho ja navyse vnimam velmi negativne - a ja fakt nemam ziadnu motivaciu prispievat na parazitov.
Chapem, ze to nemate jednoduche, ale s vasim "riesenim" sa nestotoznujem.
Dalsi aspekt: Co sa zmeni, ak ja osobne prestanem blokovat reklamy a este aj ukecam niekoho zo svojho okolia? Bude situacia lepsia, budu reklamy znesitelnejsie a menej agresivne? NIE, NEBUDU, PRAVE NAOPAK! Bude to len horsie pre mna. O tom svedci uz historia: Pretoze menej citatelov webu, menej prijmov z reklam, to tu uz bolo, v zaciatkoch, ked web nebol masove medium. Vtedy sa reklamne agentury ponukali, lakali weby na zarobky. A reklamy neboli agresivne. Prave tym, ze sa to rozrastlo do dnesnych obludnych rozmerov, sa brutalne zvacsila jednak motivacia reklamnych agentur (vidia potencialne vacsie peniaze) a jednak ich sila (uz maju vytvorene velke financne rezervy). Teraz uz neponukaju, ale diktuju. Ved vlastne si to aj sam niekolkokrat napisal v roznych diskusiach, ze relamne agentury su ti, co si diktuju podmienky - a redakcia velmi nema na vyber.
Ale to tiez nie je specifikum reklamy, cim vacsie peniaze sa niekde tocia, tym bezohladnejsi je konkurencny boj.
V tejto situacii podvolit sa vydieracom nema absolutne ziaden vyznam a ide to len proti mne. Jedine vychodisko je branit sa. Ak kvoli tomu zaniknu weby ako root.cz... No, to bude trocha skoda, ale prezijem to. A nakoniec to bude len dobre, pretoze ked takych webov zanikne viac, tak sa z toho poucia ti buduci tvorcovia novych webov a "nepodpisu to Mefistotelovi" ak nebudu chciet nasledovat podobny osud.
Aj toto je jedna zo situacii, kedy je omnoho jednoduchsie "nevstupit", nez "vstupit a potom sa snazit vystupit". IMHO ale nie je otazkou, CI web zanikne preto, ze ho vycicaju a potom odhodia reklamne agentury. Otazkou je, KEDY sa tak stane.