Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Google představil Project Stream, moderní hry si zahrajete přímo v prohlížeči od unicode - Je tak těžké pochopit, že se některé firmy...

  • 3. 10. 2018 17:24

    unicode (neregistrovaný) 194.228.79.---

    Je tak těžké pochopit, že se některé firmy připravují na to co teprve přijde? Pokud to v začátku nebude pro Pepu s Dolní Lhoty co má wifi s průměrnou latencí 200ms tak to bude naprosto ok. Youtube taky nestreamoval hned ve 4K.

    I když tu technologii obecně nechci prosazovat, tak musím uznat, že to dává smysl. Ti lidi co tu mluví o tom, jak to není ekonomické by se měli zamyslet nad tím, že desktop s nabušenou kartou a high-end procesorem nemá každý a koupit si 2xGPU za 50 litrů a potom na tom hrát 1h denně v podstatě znamená, že dalších 23h za ten den je ten HW nevyužitý a nebo slouží jako drahý 2D kompozitor. A o tom to přesně je, aby hra v cloudu vyšla levněji pro koncového uživatele než si na to kupovat hardware a pravidelně ho upgradovat (navíc bych mohl spekulovat i o tom, že mají výrobci her statistiky, ze kterých vychází, že průměrný uživatel nemá dostatečně výkonný HW na hraní jejich titulů v decentní kvalitě).

    Navíc nikdo tady nepřemýšlí nad tím, jak veliká bude průměrná hra třeba za 5 až 10 let. Už dnes mají některé hry 50GB, budou mít přes 1TB třeba za 3-5 let? Nebude lepší ten streaming než si to všechno stahovat a potom řešit aktualizace a další věci? A nebo ještě lepší, budou chtít výrobci tyto data vůbec distribuovat a nebo to skončí tak, že budou mít obrovskou databanku modelů a textur, které bude využívat několik her současně? Když se podívám na to, jak web vytlačil desktopové aplikace, tak to nevidím vůbec nereálně.

    Jestli to bude mainstream opravdu nevím, ale nebál bych se extrapolovat mezi tím co bylo před 10 lety a co je dnes. A pokud bude poptávka po vysokorychlostním připojení s nízkou latencí, tak bude i nabídka.

    Jsem se trochu rozepsal no, a to jsem původně nechtěl :)