> Otázkou je, co znamená, že je služba dostupná. Znamená to, že mám přístup k mailboxu, nebo že tam opravdu jsou všechna data? Protože v případě havárie je důleižtá nejen další dostupnost služby (přicházejí mi emaily), ale i historie (vše co jsem měl v mailboxu).
To samozřejmě nevím, za jak dlouho jsou všechny maily dostupné. Jisté je, že se Google holedbá replikací dat v různých geografických lokalitách a dokonce možností obnovení dat smazaných před méně než 30 dny.
> Celá komunikace je pak samozřejmě velmi "efektivní", protože je tam řada round tripů.
Efektivitu RCP-Over-HTTP neznám, benchmarky v ruce nemáte. Asymptotická složitost ale pravděpodobně bude stejná, takže zase taková výhra ta změna protokolu pro každého nebude.
> Možná opět narazíme na to, že vám stačí mít webový freemail. Nic proti tomu, ale potřeby firem jsou dost odlišné.
Tady nejde o to, co stačí nebo nestačí mně, tady jde o to, že Vy shazujete služby Google a srovnáváte je s freemailem na Seznamu. Já tvrdím (a částečně jsem to ukázal), že Google nabízí víc a že to mnohým může stačit, ikdyž jim nestačí webmail a dále tvrdím, že Google má velký potenciál, takže bude možnosti svých služeb časem zvyšovat.