Vzhledem k tomu, že elektronkové zesilovače mají úplně jinou charakteristiku, je ten rozdíl propastný. Samozřejmě v případě DSP emulujícího elektronkový zesilovač je ten rozdíl z velké části setřen, přesto je rozdíl za dobrých podmínek slyšet. Pozor, mluvím o rozdílu, to je že jste schopen říct, že se nejedná o stejný vzorek A/A ale o dva různé vzorky A/B.
Při porovnávání moderních (tranzistorových) zesilovačů jsou rozdíly mikroskopické, tam jsem velmi skeptický k identifikaci rozdílu.
Když jsem poprvé slyšel v poslechovém testu porovnání elektronkového/tranzistorového zesilovače, byl jsem šokován, jak velký zvukový rozdíl to byl (stejný zdroj, stejné reproduktory, přepínala se cesta, přepnutí přepínačem). Ono elektronkové zesilovače mají do absolutního pojetí hi-fi (vysoké věrnosti) dost daleko, přesto je tento zvuk preferovaný. Otázkou je, jestli ten elektronkový zvuk zaznamenaný už na nosiči (v podstatě velká část nahrávacího řetězce obsahuje elektronky - nebo aspoň jejich simulátory) je potřeba ještě dále upravovat elektronkovým zesilovačem.