Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Firma IBM chce koupit společnost Sun Microsystems od Lael Ophir - Nic proti zpravodajským kanálům, v hotelech občas koukám...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2009 2:21

    Lael Ophir (neregistrovaný)
    Nic proti zpravodajským kanálům, v hotelech občas koukám na CNN a BBC World. CNBC ani MSNBC mě nebere. Faktem ale je, že vysílání s pár vybranými zprávami, které se pořád opakují dokola, a občas jsou proložené nějakým krátkým a povrchním pořadem, je nejpozději po hodině forma brain washingu. Souhlas, že je to off topic. Ovšem jistě víte, že na off topic upozorňuje jen admin ;)

    Podle S. Balmera a vyzkumu MS uz dosahl 10% na desktopu a ma vetsi podil nez Apple - můžete prosím dodat zdroj toho tvrzení? Nemyslím totiž, že by Balmer něco takového řekl.

    68% firem planuje rozsireni podilu Linuxu na serveru na ukor Unix i Windows. Opět prosím zdroj. Co jsem četl tady na rootu, tak si Novell zaplatil anketu mezi decision makers u IDC, nejspíš začínající slovy "s Linuxem od Novellu můžete ušetřit" a poté otázkou "plánujete nasadit více Linuxu? ano/spíše ano/spíše ne/ne". Typicky se pak hlasy ano a spíše ano sečtou, a jsou z toho pěkná čísla (mimochodem 53%, ne 68%). Vítejte ve světě marketingu. Až se taková věštba vyplní, pojďme se bavit vážně.
    http://www.heise.de/english/newsticker/news/134701

    Zune, MSN, MSNBC, XBox, MS Game Studios a další aktivity jsou pro MS nezbytně nutné. MS má spoustu peněz, a samozřejmě je chce rozmnožit. Třeba Coca Cola uvádí občas nápoje s příchutí třešní, směs koly a kafe (fuj, pěkný hnus) a další experimenty. Když to vyjde, je to super. Když to nevyjde, nic se neděje, prostě se utratilo pár peněz. Největší problém nastane, když něco zkusí konkurence, ono to funguje, a kdo to nezkusil, zůstane mimo (viz MS a internet, nebo MS a vyhledávání). Ale řeč byla o Sunu. Zkuste to srovnat s jeho přístupem. Koupí StarDivision, platí vývoj OOo, výsledek dá zdarma, tržby nikde, a ani nikdy žádné nebudou. Koupí MySQL AB, platí vývoj MySQL, výsledek dá zdarma, tržby nikde, a ani nikdy žádné nebudou. Vyvine Javu, zaplatí vývoj a marketing, výsledek dá zdarma, tržby nikde, a žádné nikdy nebudou. Zdá se mi to, nebo jde o daleko horší přístup?

    Trvalé zlevňování HW sice MS musí kompenzovat zlevňováním svého SW, ale ve skutečnosti to nevadí. Nižší cena HW znamená více prodaných kusů. Pokud je poptávka po HW cenově pružná (a to je), a ceny SW nepadají rychleji než ceny HW, tak na tom MS jen vydělává (ceteris paribus). Zkuste oprášit základy ekonomiky.