Přiznávám se že teď úplně nerozumím. Finta je v tom že když oslovíte více dodavatelů tak každý bude „optimalizovat“ ve dvou dimenzích:
(1) Dodavatel musí předložit nabídku která bude výhodnější než nabídky ostatních oslovených dodavatelů (přičemž výhodnější nemusí nutně znamenat nejlevnější).
(2) Dodavatel se snaží předložit nabídku která bude co nejvýhodnější pro něj, za podmínky že bude splňovat (1).
A o to zákazníkovi jde – aby se dodavatelé pokud možno pobili mezi sebou, že ;-) A to nemluvím o takových taškařicích jako jsou např. reverzní aukce …
Prostě co si zákazník vybojuje, to má. Zapomeňte na to že by vám některá firma sama od sebe dala nejlepší možné podmínky – takhle to nefunguje. To si někdo mohl myslet v opojení roku 1989, ale o 20 let později už touhle iluzí asi nikdo netrpí.