No, to by asi bylo na dlouhou diskusi a s původní Leninovou zprávičkou to vůbec nesouvisí …
Je pravda že spousta zákazníků nedokáže detailně specifikovat technické parametry, což je dáno tím že se soustředí na svůj business a IT je pro ně jenom prostředek (což je OK). Otázka je jestli to vůbec mají umět, nebo jestli by měli umět specifikovat funkční požadavky (co to ve výsledku má umět), přípaně nějaká základní technická omezení (např. jestli to má běžet na platformě kterou už provozují), no a následně posoudit která nabídka je nejlepší.
S tím že by se zákazník musel obrátit na jednu firmu která umí „všechno“ nesouhlasím – ostatně už dřív jsem napsal že to není cesta jak se dobrat nejlepší nabídky (viz. jeden z mých předchozích postů). Stačí když se obrátí na několik firem a každá bude umět dobře svůj „kousek.“ Jenom tak se mezi dodavateli nastartuje soutěž.
Ale máte pravdu že na straně zákazníka musí fungovat alespoň jeden člověk který ví co firma potřebuje, dokáže to dostatečně popsat a následně vyhodnotit která z nabídek je nejlepší. A je celkem jedno jestli to je přímo zaměstnanec firmy nebo externí konzultant najatý jen na ten konkrétní úkol.