...3DWinbench 98 running under Microsoft's latest DirectX 6 beta shows a 66% performance increase through 3DNow! on a NVIDIA RIVA128 card using drivers optimized for 3DNow!. Rage's Incoming was optimized for the K6-2 as well, obviously without the same effort as Quake II, but still showed a 25% increase. Forsaken was not specially optimized for the K6-2, but it still gets a performance gain of 14% out of the DirectX 6....
https://www.tomshardware.com/reviews/amd,68-3.html
Jistý význam to ve své době mělo. Navíc to podporovaly i jiné CPU než jen od AMD, např. VIA C3, IDT Winchip 2, GEODE (a tím to končilo) viz
https://en.wikipedia.org/wiki/3DNow!
Díky za info a článek vlastně uvádí dopad prvního pokusu v oblasti využití 3D modelingu/aplikací (a je jedno že to byly hlavně hry), ve spojení s DirextX6 to byla vyšlápnutá cesta jistému směru, který nabyl na síle později v podobě dalších instrukčních sad a optimalizací... ta cesta se dnes rozšířila v dálnici, na které ujíždí fakticky všichni CPU/GPU konstruktéři.
Např. řešení CPU M1 je optimalizacemi doslova prorostlé, otázkou je zda jde o trend nebo můstek do další cesty. Dobře pamatuji velké polemiky CISC versus RISC architektur před 25lety, "jistotu" v další vývoj... výsledkem je, že tenkrát ty jisté architektury jsou mrtvé a původní přežily fakticky jenom dvě x86/64 a RISC v podobě ARM, nově možná M1; Power jede daleko na chvostu.