Přečetl jsem asi polovinu, na vic jsem neměl žaludek. A ten debil Drábek si tvrdí, že jde o mediální problém?
http://zpravy.idnes.cz/drabek-problemy-s-vyplacenim-davek-nejsou-je-to-jen-medialni-fikce-p9l-/domaci.aspx?c=A120126_120127_domaci_kop
velký kšeft se nyní rýsuje a je mimo zájem médií, úřadem práce delegování, na vlastní přání nezaměstnaných k jiným agenturám, které za sprostřekování a zprostředkovávání práce dostanou ještě od státu provizi-rozuměj 1% z daní pracujících na politiku zaměstnanosti.viz zákon.přitom drábek byl v minulosti upozornován na to, že protizákonně sociálky krátili dávky klientům-20% ze živ. minima a postupné protiprávní navyšování dávek při podání žádosti-měli dostat plné
tarify při podstatném snížení příjmů.. toto kryje i ombudsman a celá nomenklatura toto dodnes kryje a zametá pod koberec.-jde zde o řády několika miliard.
Aha, takze jde asi o to, aby system byl natolik nefunkcni, ze nezamestnanym rupnou nervy a nechaji se radsi prevelet nekak k necim kamaradum, kteri za to dostanou kus rozpoctu. V zajmu tehoz je pak, aby nezamestnanost byla dostatecne vysoka, ale ne prilis, protoze by to ti zamestnani pak z dani neutahli.
Nejhorší je, že mne čeká něco podobného v horizontu 1 roku u nás v nemocnici a časem možná všechny nemocnice. Zatím totiž v českých nemocnicích funguje několik NISů (Nemocniční informační systém), které většinou fungují již alespoň 15 let a mají často napsány moduly na míru té které nemocnice a jejího uspořádání. Bohužel všechny začala postupně skupovat jedna společnost podporována lidmi na vysoko postavených místech. Bohužel tato společnost funguje podobně jako jiné společnosti v případě kauzy úřadů práce a snaží se do nemocnic vnutit svůj SW (případně pokud skoupí konkurenční společnost, její SW nahradit svým). Jejich SW za sebou těch 15 let vývoje nemá a jaksi jej jen tak nedožene, přesto bude vnucen i za cenu chaosu...
samozřejmě jsem svou otázku myslel s jistou nadsázkou, protože je mi jasné, že bez peněz a známosti tady není šance :-) ale je to zajímavá představa dostat hromadu peněz za něco, co nefunguje a dokonce se vyhnout následkům :-D
to je jak z toho vtipu, kdy úřad chce nechat udělat plot, tak vypíše výběrové řízení.
Přijde polská firma "Plot vám postavíme za 50 000kč",
přijde ukrajinská firma "Plot vám postavíme za 30 000kč",
přijde Čech "Plot vám uděláme za 1 030 000Kč", úředník se ptá "proč tak hodně?", "Milion mě, milion tobě a práci dáme Ukrajincům"
Bohužel my ostatní si chyby nemůžeme dovolit, protože potom musíme nést následky
kamo na tohle zadny vyberovy rizeni nikdy nebylo a tedy ani uplatky. je verejne tajemstvi ze namestek siska prisel do fujitsu a nadiktoval firmy ktere to programuji - deepview, vitkovice a dalsi ktere maji akcie na dorucitele a vyzrali vsechny agendovy systemy. oficialne rekli ze to si vybralo fujitsu jako subdodavatele a fujitsu se k tomu dostalo diky ramcovy smlouve z roku 2008 s MV. kdyz se treba podivate na http://deepview.cz/ tak sorry ale firma ktera tohle jako presentaci a odhadem tak 15 lidi...vic si z nas prdel delat nemuzou. mimochodem okprace se testovala 2 roky nez se nasadila, okcentrum rok, tyhle shity se programovali behem prosince! a jako perlicku na zaver uvedu ze napriklad system zamestnanosti nesel 2.1.rano v 6 hodin - protoze jim zrejme doslo ze je lepsi to radeji vubec nespustit. ted mi volala urednice ze ji zamestnanost nefunguje ackoliv kolegynim jde a kolegyne nevidi ani jeji agendu:D
Největší gól na stránkách http://deepview.cz/ je popisek pod 1 z celkových 4 obrázků co tam jsou: Large Hydron Colider :-D Nekecám, 2 chyby ve 3 slovech na úvodní stránce. Svědčí to o tom, s jakou péčí ty stránky byly vytvářeny...
deepview.cz->služby->Zvýšení výkonnosti IT útvarů:
"Struktura, náplň a fungování IT útvaru často neodpovídá aktuálním potřebám organizace, což se negativním způsobem promítá do nákladů, které organizace investuje do zajištění IT. Je proto vhodné realizovat potřebné kroky, které povedou k přenastavení interního fungování IT na bázi standardních IT služeb včetně stanovení cen služeb a jejich parametrů. Realizace těchto kroků za pomoci interních zdrojů je velmi náročná a lze očekávat odpor interního IT útvaru, proto je vhodné na projektech tohoto typu spolupracovat s externím partnerem."
U mě jasně vede věta "... a lze očekávat odpor interního IT útvaru ..." xD
Nemam nic docineni s dodavateli ci MPSV to na uvod. Jestlize stat je jedna velka dojna krava a MF se snazi "usetrit" a rekne jednotlivym resortum setrete, to je podle mne OK. Ze nekdo udela rozhodnuti ze bude centralizovat system protoze tim usetri OK. To ze se to udela v casovem presu protoze setrit se musi okamzite sice uz OK neni ale udelat se to musi. Ze to udelaji firmy ktere to udelaji a v kvalite v jake to udelaji uz taky OK neni. Na druhou stranu to ze odborari z IT hykaji je logicke, protoze tusi ze po centralizaci bude faze "osekavani" a redukce okresnich a krajskych uradu a tady je jadro pudla imho :-).
Prosímvás pěkně, ale o centralizaci vůbec nejde. Celá podstata tzv. "úspory" naopak spočívala v tom, že se vývoj nových aplikací rozdělil do několika různých firem. "Překvapivě" z toho pak vylezl nefunkční, navzájem zcela nepropojený systém.
Plk o "hykajících odborářích" pak nebudu komentovat. Zvedněte zadek a běžte se na nějaký ten ÚP podívat, jak skvěle to "funguje".
Ja bych se sel i podivat ale oni me tam asi nepusti. To ze ten soft nejspis nefunguje je pravda, doufejme ze se to odladi :-). Na druhou stranu je potreba cist mezi radky. Proste odborari se boji ze jim po fazi centralizace systemu, prijde faze redukce IT na krajich a okresech coz je imho logicky krok. To ze to delaji nejspis "spriznene firmy" je asi fakt ale s tim nic neudelam.
O takových prkotinách, jako je chybějí migrace dat, už ani nemluvě. Jako to je fakt parta expertů, co nám tady vládne, to je paráda panečku. Mě to přijde, jako kdyby se parta studentů IT po třídenním nonstop tahu sešla a řekla si: Hele teď to tomu Microsoftu nandáme. Do půl roku je převálcujem.
Vážení,
torošku reality.
přítelkyne dela na uřadě s timto uzasnym SW. nejen ze nejde, padá ,vyskakují chybky, ale po zadání vsech dat do aplikace to leti do nejakeho hostingu kdo ví kde... v cele databazi obcas trvalo i den nez se daný osoba nechala znovu vyhledat - .... Z hlediska ITka vubec jim v IT na urade nezavidim...podpora na telefonu nulova a znela : dotaz: při ulozeni osoby do systemu vyskocila chybova hlaska xxx: odpoved: tímto se zabývá vyvojove oddeleni. chybove hlaseni odeslete emailem a od ceho je teda podpora na telefonu 24hod 7 dni v tydnu?
nejvetsi perla, proplaceni prescasu !!! vedeni cast seskrtalo a nechtelo proplatit. tim se vetsina uredniku zvedla a odmitala dale chodit na prescas a sedet tam i do 8 do vecera...
Co z toho? Kopnul bych drabka do prdele a s klidem mu vzkazuju ze za ten podelanej mesic by mel videt pritelkyne a zeny jak vypadaji a co to s nima udelalo!