Tvrzení, že "...Valve, které by určitě nedovolilo, aby hry ve Steamu běžely pomocí mezivrstvy, která by snižovala výkon." není tak úplně pravdivé, protože Valve už něco takového v minulosti udělala na OS X, konkrétně u prvního Witchera.
Samozřejmě se vyskytly problémy, ale je otázka, nakolik to byl problém Wine a nakolik za tím byly tragické ovladače grafiky od Ati/AMD. Nejen na Linuxu je lepší se jim vyhýbat... Nakonec i na tý Atině se to dalo dohrát, jen člověk musel počítat s nižším výkonem a častěji ukládat pozice :-)
A hlavně wine může mít i pozitivní efekt (ve srovnání s během na Windows). Pamatuji si, že někdy před nějakými čtyřmi roky (než mě to přestalo bavit) jsem měl ve World of Warcraft běžícím pod wine výrazný nárůst FPS oproti Windows. Šlo o nějaký notebook s Intel grafikou a ve windows byla hra prakticky nehratelná, přitom v linuxu běžela plynule. Moc jsem to neřešil, protože to byl jen pokus, ne herní stroj, ale od té doby netvrdím, že wine jen zpomalujue. :)
Taky jsem cetl o baldurs gate enhanced, ze na windows s intel grafikami nejde, protoze windows ovladace na intel grafiky nemaji implementovanou nejakou cast opengl. Na stejnem pocitaci to ve wine na linuxu funguje, protoze linuxove ovladace maji implementvane opengl lepe. To je ale par vyjimek. Vetsina her jde jenom s obrovskym vykonnostim propadem.
Tak třeba Skyrim na Appdb:
With an NVidia GTX570, i5 2500k@4GHz, and 16GB RAM as a test system, this game runs smoother then when I was on Windows 7.
Occasional audio pops during conversations, and once in a while on maximum settings a notice a graphical lag in heavily shadowed areas for a few frames, then it clears. Game is run on maximum settings with added hi-res textures.
Nedá se říct, že by tohle platilo pro všechno, ale taky to není nějaká extrémní vzácnost a přitom ještě rozhodně je co zlepšovat.