Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Kampaň Turris Mox skončila, vybralo se přes 7 900 000 Kč od Miroslav Šilhavý - Taky nějak nevidím důvod, proč by zrovna poptávka...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2018 18:29

    Miroslav Šilhavý

    Taky nějak nevidím důvod, proč by zrovna poptávka po doménách měla být dokonale neelastická.

    Pochopitelně cenově elastická je. Snížíte cenu, bude víc registrací. Zvýšíte cenu, ubude jich. Ano, CZ.NIC hledá optimum. Hledal a asi by ho i našel kdejaký dobrý manažer. O tom se s Vámi nepřu. Poukazuji jen na to, že to jsou peníze z nebe a z toho, že fungují přebytkově, nelze absolutně usuzovat, že fungují dobře či správně. Dále poukazuji na to, že s těmito penězi, které mají charakter blížící se povaze veřejných peněz, hospodaří netransparentně a někdy i diskutabilně.

    Pozice CZ.NICU by se podle mě dala přirovnat k činnosti profesních komor - např. lékařské, advokátní, daňově-poradenské, auditorské, ... To jsou také organizace, ve kterých je povinně členem každý, kdo chce danou činnost provádět (po splnění kvalifikačních předpokladů). Těmto komorám také padají příspěvky z nebe, ale ti, kteří příspěvky platí, mají hlasovací právo a činnost komory je upravena zákonem.