Právě kvůli hrám jsme se doma před časem vrátili k dual bootu. Kvůli grafice jsme pořídili grafickou kartu, ke které jsme si museli stáhnout deb balíčky a po jejich nainstalování jsme skončili u jakési chybové hlášky a nižíšho výkonu.
Tak jsme koupili druhý harddisk, Windows... Pak se grafika nainstalovala bez problémů a po dlouhých letech opět rebootujeme do Windows.
To nižší procento je tedy i kvůli nám. Nebo neschopnosti výrobců grafických karet dělat kvalitní balíčky pro Linux.
Přesně tohle se psalo už před 20 lety... :)
Taky jsem jeden z těch, proč je to méně než jedno procento - když jsem zjistil, že SteamOS (který počítají pod Linux) funguje s VR, zaradoval jsem se, strčil do stroje další SSD a začal stahovat. A když jsem zjistil, co na něm v téhle kombinaci funguje (prakticky nula), zase jsem stahování přerušil :-(.
Možná jsem naivní, ale čekal jsem aspoň pokus o wine nebo tak něco.
Jako jde se navazet do steamu za spoustu veci, ale zrovna wine nadstavbu proton si celkem odladili a jde s tim hrat dost veci. https://www.protondb.com/
ano, dle tohoto: https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Proton-Work-Back-In-Wine-4.2
navic se zda ze na Proton pracuji (placeni od Valve) zamestnanci CodeWeavers, ktere jinak stoji za CrossOver, ktere take neco vraci do upstreamu...
Já jsem zdědil licenci na Windows, tak jsem si řekl, že si kvůli hrám udělám dualboot, a skončilo to tak, že všechny hry, které hraju, už začaly chodit ve Steamu pod Protonem a mě přestalo bavit přepínání mezi systémy kvůli hraní. Výsledkem je, že mám sice dualboot, ale do Windows jsem nenabootoval už asi půl roku. :-)