Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Microsoft nechce podporovat WebGL od hx - Doporucuji si prvne neco precist o tom, jak...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 7. 2011 21:48

    hx (neregistrovaný) ---.starnet.cz

    Doporucuji si prvne neco precist o tom, jak funguje OpenGL a soucasne graficke karty.

    Cely problem je v tom, ze OpenGL (ani jine 3D api povetsinou) nikdy nebylo navrzeno tak, aby umoznovalo nejaky bezpecnostni sandboxing programu, naopak vse je tvoreno s durazem na vykon.

    A ted tu mame uzasnou vec zvanou WebGL, co toto pomerne dost unsecure rozhrani a unsecure GFX drivery zpristupni pres JavaScript pulce sveta - o to tu jde... Uvedomte si, ze se tady predava spustitelny kod, ze je to API velmi tesne vazane na primy pristup do pameti. Vsechno je resitelne samozrejme, ale chce to systemove reseni, ne fixovat jednotlive flawy.

    A co se tyka tech vasich "soudu" DirectX, celkem bych se vsadil, ze jste v zivote neprogramoval zadny vetsi projekt ani v OpenGL, ani v Direct* rodine (ono DirectX nejsou jenom Direct3D, vite?). Mozna byste pak mluvil jinak...Directy sice maji slozite API a pri programovani v nich na to nadavam, na druhou stranu s funkcionalitou, co poskytuji jako integrovany balik, se nemuze v OSS svete nic merit...