Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Microsoft vytvořil chatovacího robota. Během dne se z něj stal neonacista od Jarda_P - Ano, vetsinou pocitac asi bude spolehlivejsi. Nicmene porad...

  • 29. 3. 2016 11:24

    Jarda_P

    Ano, vetsinou pocitac asi bude spolehlivejsi. Nicmene porad budou situace, kdy lepsi bude clovek a problem je, jak to poznat predem. Je lepsi dat AI moc rozhodovani nadrazenou nad pilotem?

    Treba Airbus, ktery pred nejakym rokem spadl Rusakum, kdyz kapitan nechal syna sedet na zidli v kokpitu. Syn tam rumploval kniplem, az vykopnul autopilota a letadlo se dostalo do takoveho stavu, ze to piloti nedokazali srovnat. A pritom jedine, co bylo potreba, bylo pustit knipl a nechat pocitac, at to srovna. AI by to byla zvladla. Ale take by to mohlo byt vyreseno tim, ze by Rusaci pousteli do vzduchu piloty teprve po dukladnem treninku a seznamenim s danym letadlem. O reseni sundanim ruky z kniplu piloti zretelne nevedeli, letali tedy s letadlem, ktere znali prilis povrchne, k cemuz nemelo dojit.

    Co se tyka te vyssi spolehlivosti pocitacu, neni to tak dlouho, co se psalo o pripadu jakehosi letadla nekde v Asii, kteremu za letu chciply motory. Ty se po nejake dobe podarilo znovu nahodit, takze se nakonec nic nestalo. Nicmene pri vysetrovani se zjistilo, ze ty motory vypnul palubni pocitac kvuli softwarove chybe, ktera se projevi po urcitem poctu dni, tusim nejakych 200. Vyrobce nasledne vydal doporuceni, aby posadky rebootovaly letadlo po urcitem poctu dni. :-)

    Zajimave je take tohle: https://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867 . Od pruseru cloveka deli asi jen trocha vulkanickeho popela nataveneho na teplotnim senzoru. Clovek - pilot by si asi tezko vypnul vsechny ctyri motory behem priblizovani k letisti.