Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Mozilla chce zapnout DoH všem, vyzývá k připomínkování od Miroslav Šilhavý - Je to docela přirozené. Pokud má Mozilla získat...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 11. 2020 10:01

    Miroslav Šilhavý

    Je to docela přirozené. Pokud má Mozilla získat peníze, buďto by musela prohlížeč prodávat (nereálné), nebo musí poskytnout platformu pro jiný subjekt (apple má svůj prohlížeč, microsoft a google taky - takže tudy taky cesta nevede), nebo zbývají příjmy z reklamy. Na poli reklamy kralují google a sociální sítě, které umějí reklamu cílit: tedy reklamní prostor a počet impresí je využit s velkou efektivitou. Pokud chce Mozilla efektivitu reklamy zvýšit, ať už přímým prodejem, nebo poskytnutím platformy pro třetí strany, musí mít nejen uživatele, ale i nástroje pro cílení. DoH je perfektní nástroj, protože to teoreticky vypadá jako prospěšný nástroj a posun technologie. DoH v určitém ohledu zvyšuje soukromí uživatelů, ale "vedlejším efektem" koncentruje a zpřístupňuje cenné informace.

    Nechť DoH existuje, ale vynucené zapnutí prostě smrdí.