Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Mozilla zapnula ve Firefoxu Nightly akcelerované vykreslování na GPU od Mintaka - ...za všech okolností.... Tomuhle fakt někdo věříte? Cite: "Výsledkem jeho...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 9. 2018 13:16

    Mintaka

    ...za všech okolností....
    Tomuhle fakt někdo věříte?

    Cite: "Výsledkem jeho nasazení je, že web je možné za všech okolností vykreslit nejméně se 60 snímky za sekundu bez ohledu na velikost či na množství změn mezi jednotlivými snímky. "

    Odhaduji, že až se to prosadí, bude to naopak ke škodě uživatelům se slabším HW, protože jich bude minorita a tvůrci webů na ně nebudou brát ohled.

  • 14. 9. 2018 13:29

    unicode (neregistrovaný)

    Aneb jak reklama v 100x100 rámečku roztočí větráčky grafické karty na 100% :)

  • 14. 9. 2018 13:41

    Mintaka

    Teho Bohdá nebude.

    To raději předělám mou GeFORCE FX5500 v AGP slotu se 128 MB DDR na pasivní chlazení, nebo ji vyměním za Radeon 9600Pro, co mi tu leží vedle. Ten už pasivní chlazení má.

    Fakt si myslíte, že na tom tahle technologie pojede 60 FPS?

  • 14. 9. 2018 15:37

    unicode (neregistrovaný)

    Na tak staré kartě určitě ne. Když si člověk prostuduje takový HW renderer, tak zjistí, že největší problém je rendering textu, protože fonty mají uložené jednotlivé glyphy jako cesty z úseček a křivek. Ideální v takovém případě je uploadnout všechny glyfy do GPU-RAM jako vektory a renderovat jednotlivé data přímo ze těch vektorů - takže rasterizovat až na GPU pomocí shaderů. Existuje i jiný způsob a to je použití atlasu (font/glyph atlas), který spočívá ve vykreslení jednotlivých glyphů na CPU, které jsou potom uploadnuté do GPU-RAM v jedné textuře (proto atlas, jedna textura má třeba 1000 glyphů).

    Atlas není zase tak ideální, protože ten samý glyph v různých rozlišeních tam může být třeba 10x a celkově sežere víc paměti. Pokud někdo použije na webu třeba 10 fontů a začne nějak interaktivně měnit jejich velikost tak to ten renderer může celkem pěkně stresnout. V praxi to funguje tak, že pokud je atlas plný a už není paměť pro další, tak se některý atlas zahodí a začne se znovu. K tomuto tématu se dá najít celkem zajímavé čtení od vývojářu Androidu - zabíjení aplikací na některých zařízeních bylo způsobené právě nedostatkem GPU-RAM pro font-atlas.

    V této fázi bych jim dal čas to vyladit. Pokud to bude tak, že spotřeba GPU bude třeba 2x vyšší než spotřeba CPU tak to bude snad ještě ok, ale pokud to bude tak, že jeden web zatíží dedikovanou kartu na 150W a už nebude prostor pro nic jiného, tak to bych fakt nechtěl používat.

    Já mám např. v chromiu zakázanou HW akceleraci a jsem naprosto ok.

  • 14. 9. 2018 16:40

    Palo (neregistrovaný)

    Momentalne font render bezi na CPU ale pracuju na tom aby to bolo na GPU.