Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Na Linuxu už si zahrajete i nejnovějšího Hitmana od LDAS - Upřímně jsem rád, že konečně se bere v...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 2. 2017 15:00

    LDAS (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Upřímně jsem rád, že konečně se bere v potaz Linux. Opravdu to je konečně nějaký pokrok (protože u některých her fakt je rozdíl i 10% k dobru na linuxu ve výkonu, protože linux má "vše otevřené" a problémy lze vyřešit bez debilních a složitých obcházení...).
    Upřímně wine je dobrej, ale fakt těch chyb tam je tuna... (musel by se najít velký "investor", aby se problémy fixly)
    Co se týče ovladačů tak se to taky zlepšilo (u Nvidie to je docela šílenost někdy, fakt na ty ovladače serou a to i pro Win... tuna věcí co nepotřebujete... AMD je ale o chlup lepší, co se týče integrovaných tak neměl jsem zatím nějaký problém...)
    Jsem zvědav jak mě to poběží na 480 na Ubuntu...

  • 19. 2. 2017 17:57

    Standa (neregistrovaný) ---.homecreditarena.cz

    ...."(protože u některých her fakt je rozdíl i 10% k dobru na linuxu ve výkonu"...
    Realita je taková, že naprostá většina her portovaných pro linux má oproti windows výkonovou ztrátu 50%.
    Pak např. v KDE Plasma 5 se při změně fullscreen rozlišení rozhážou ikony na ploše.

    S mojí 2 letou zkušeností s linuxem na desktopu jako jediným systémem říkám, že linux stále není pro masy vhodný. Je potřeba Wayland, Flatpak, opravit hromadu bugů. S dosavadním tempem vývoje nemá cenu linux na desktop nasazovat, alespoň do konce podpory Win 7.

    A WINE? Jednou jede, podruhé ne a když to jede, tak je to zázrak.

  • 20. 2. 2017 10:29

    koudy (neregistrovaný) 15.195.185.---

    Například věci postavené (a dobře napsané) na "enginech" od ID Software (nejčastěji jejich hry) jsem byl většinou schopný rozjet na stejné a někdy i lepší FPS, než na Windows. (samozřejmě stejné detaily :D )
    Výkonovou ztrátu 50% jsem nezaznamenal nikdy, ale lhal bych, kdybych tvrdil, že všechny hry jedou stejně jako na Win. (zkoušel jsem 10-20 her, neberte mě jako etalon ;) )

    Portování je pravděpodobně hlavně kvůli MacOS a Playstation.
    Vzhledem k tomu, že MacOS je posix a freeBSD se k tomu taky docela blíží, tak by neměl být "až takový problém" (to není manager - speak, chápu, že to dá také nějakou práci, ale už to asi není tak, jako to psát úplně od začátku) portovat i na linux.

  • 27. 2. 2017 15:26

    Lael Ophir

    MacOS je POSIX compliant, ale to jsou i Windows řady NT, a koncepčně MacOS s Unixy nemá moc společného, primární API OS je úplně jiné. Pro 3D se na MacOS používá Metal API (low level low overhead), a zatím je k dispozici i OpenGL 4.1, tj. verze z roku 2010.

  • 20. 2. 2017 11:17

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    No vidis, a ja mam zase zkusenost tu, ze kdyz uz (coz casto obnasi teda nemaly drbani) hra jede, tak prevazne lip nez ve widlich.

  • 20. 2. 2017 14:23

    koudy (neregistrovaný) 15.195.185.---

    Proto je tam také napsáno: "zkoušel jsem 10-20 her, neberte mě jako etalon ;)"

    BTW: Pokud je dobře nainstalovaný steam, nebo pokud jsou balíčky v repositáři, neměl jsem problém hru rozběhnout.

    Je pravda, že některé věci jsem si dříve ze zvědavosti překládal, když jsem měl gentoo, ale na to už teď nemám čas. (= jsem línej ;) )