A znovu: zkuste si odpustit tu nepatřičnou familiérnost. Jestli vás rodiče nenaučili slušnému vychování, běžte to u nich reklamovat.
Ad nekteri vyvojari dokonce gamesky na opengl predelavaj - to si zřejmě pletete s Mantle API, které je pouze pro karty AMD, pořád ještě(?) v beta verzi, a používá ho deset her včetně těch nevydaných. Snahy o low level rozhraní tu samozřejmě jsou - například DirectX 12. OpenGL podobné low level API nenabízí, a nejspíš pár let nabízet ani nebude. BTW pokud víte o někom kdo předělal hru z DirectX na OpenGL z důvodu výkonu, dejte link - rád si počtu.
http://www.redgamingtech.com/directx-12-low-level-api-analysis-of-xbox-one-game-development/
Windows XP se typicky provozují na starém HW, kde hrám nejnovější GPU nepomůže. Deset let staré stroje nemají dostatečně silné CPU, a u 32-bitových WinXP není ani dostatek paměti. Navíc se autoři her vyhýbají OpenGL z důvodů které jsem linkoval.