Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Nepovedený port Zaklínače 2 chce napravit svou pověst od Lael Ophir - Jak popisuje Geldreich, například na MacOS je implementace...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 7. 2014 1:33

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Jak popisuje Geldreich, například na MacOS je implementace OpenGL prakticky shodná bez ohledu na výrobce GPU, ale bohužel konzistentně tragická. Ve Windows a na Linuxu se implementace výrazně liší podle driveru, mají různé sady extensions (bez kterých áčkovou hru nenapíšete), rozdílný výkon při stejných operacích, rozdílný výsledek rastrování těch samých operací, a různé sady bugů (navíc u každé verze driveru jiné).

    DirectX vyhrálo díky standardizaci (žádná bažina extensions), nástrojům (debugging) a šíři API (ovladače, zvuk).

    Výrobci her mají zájem o co nejlepší poměr výše tržeb a ceny vývoje+ladění+sup­portu. Mít jednu dominantní platformu se slušným API je pro ně velmi výhodné. Koukněte jaký je nepoměr mezi nabídkou her pro Windows a MacOS. Přitom MacOS má poměrně velkou uživatelskou základnu ochotnou zaplatit v podstatě za cokoliv (dokonce i HW od Applu :)), a drivery i API jsou v poměrně slušném stavu.

    Mobilní hry bych považoval za samostatnou kategorii. Většinou jde o casual hry ovládané na malé dotykové obrazovce, pochopitelně s relativně nízkými nároky na grafiku i CPU. Průnik se světem PC her je tedy dost malý, a s tím jsou malé i výhody vývoje OpenGL hry pro Windows+mobily.

    Ad firmy, ktore robia hry pre DX maju financne problemy - na herním trhu je vždycky spousta neúspěšných hráčů. Rozdíl mezi úspěšným a krachujícím vydavatelem her není v tom, že ti první nezapomněli na to 1% Linuxu :). Například GTA V nasbíralo miliardu dolarů za pouhé tři dny, jeho prodeje se zapsaly do Guinnessovy knihy rekordů. Přitom hra vyšla jen pro Xbox 360 a PS3. Ono to chce spíš dobrý nápad, příběh, špičkovou grafiku a vůbec dobré technické zpracování.