A jak moc se toho "naučí"? 40 týdnů dá třeba 80 hodin za rok, řekněme čtyři roky výpočetky na ZŠ, to je 320h. Z toho
- 10% odpadne, -32h
- 10% je supl, kdy nejedou podle osnov a hrají Solitaire, -32h
- 16h se ztratí testy a zkoušením (počítáno dva dny na pololetí)
- Z každé hodiny se 10 minut zkouší, takže 2400 minut je zabitých. To je 54 vyuč. hodin.
Jedno pololetí je osmina z toho, řekněme 186/8 = 23,25h
- Počítej, že jedno pololetí budou probírat teorii (co je počítač,...) -23.25h
- Předpokládej, že jedon pololetí se zaměří na cyber sec základy (spam, viry,...) -23.25h
A na používání počítače zbývá 139.5h.
- Tak 5h věnují ovládání operačního systému, kde co najít,...
- Tak 5h se věnuje multimédiím, prohlížení obrázků,...
- Tak 20h se věnuje webu, jak se na něm chovat, jak vyhledávat,...
- Editace obrázků je vděčný téma, ten "správný" editor, co od něj mají education licenci, tomu dáme tak 10h
- Čmoud je super, musíme se podívat na některý jeho použití, DropBox,.... -5h
- A existují i různí kecálci, to je potřeba předvést.Od "nastavení" po osahání žactvem, 5 hodin
Zbývá 24.5h pro kancl balík. Rozdělme si to na texťák (10h), tabulky (10h), prezentace (4.5h). Však pokud to budou potřebovat, doučí se to na SŠ a automecahnik nebo instalatér to beztak potřebovat nebudou.
Vyučovací hodina má 45 minut, takže to je 7:30 texťák, 7:30 tabulky, 3:23 na prezentace. Opravdu si myslíš, že šropál, co nikdy neměl otevřený Word (proč taky?), píše jako blesk (občas uhodí) zvládne za 7:30 pochopit pokročilejší funkce, než je obarvení nadpisu na červeno?