Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Nová struktura portálu OpenOffice.cz od Martin Kozák - Dobrý podvečer, účel prezentace je velmi jednoduchý. Představte si,...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2005 19:00

    Martin Kozák
    Dobrý podvečer,

    účel prezentace je velmi jednoduchý. Představte si, že jste slyšel o OpenOffice.org, že jsou zdarma a celkem dobré. Jenže co dál? Můžete hledat, něco naleznete, nejspíš vyklepáte http://www.OpenOffice.cz/ když české OpenOffice.org, jak jste také slyšel, existují. Dostanete se na komunitní web. Očima budete pročítat názvy dvaadvaceti samostatných sekcí...

    Tudy cesta nevede. http://prejdete.OpenOffice.cz/ je stručným a jasným zdrojem toho, co chcete při úvahách o přechodu na OpenOffice.org vědět. Žádné jiné informace neobsahuje. Víc Vás totiž v tuto chvíli nezajímá.

    Jestli máme pocit, že jsme vytvořili portál? Ano! Máme! http://OO.o.cz/ i http://klub.OpenOffice.cz/ jsou totiž komunitní weby, které mají s portály poměrně málo společného. http://www.OpenOffice.cz/ je portálem do světa OpenOffice.org. Shrnuje vše podstatné do jediného místa. Jako správný portál ukázuje uživateli, kam má jít podle toho, co potřebuje.

    Proč nezařadíme zprávy na web http://OO.o.cz/? I na to je jednoduchá odpověď. Žádný z webů není kopií toho druhého. Oba vznikly ve stejné době naprosto nezávisle na sobě. I když byl http://OO.o.cz/ spuštěn o něco málo dříve, než dnešní http://klub.OpenOffice.cz/. A kromě toho: mít všechny informace, musel byste se ve shodě s Vaší diskutabilní logikou divit, proč nejsou příspěvky z http://OO.o.cz/ začleňovány raději na web http://klub.OpenOffice.cz/.

    Společnost QCM, s.r.o. věnovala portálu, přechodovému i komunitnímu webu spousty času, námahy a v neposlední řadě také finančních prostředků. Značná část výsledků její snahy je k dispozici celé komunitě OpenOffice.org. Proto je naprosto pochopitelné, že se nebojí říkat, že právě ona je autorem a právě proto se po právu snaží o návratnost. Svým způsobem jde o zajímavý experiment, zda komunita, kterou jste zde opravdu nezáviděníhodným způsobem zastoupil, přijme tuto snahu a svým pochopením uzná zásluhu této společnosti o marketingu projektu a její právo na odpovídající kompenzaci.

    --

    Zdraví
    Martin Kozák