Ptal jsem se známého z autoprodejny, jaký vliv mělo odhalení VW, u nás žádné. Zajímá to tak akorát média, aby měly o čem psát. Ano v USA to může být jiné, ale při těch jejich vysoko-obsahových motorech už to je skoro jedno.
Ono je taky otázka, jestli ty hodnoty, které se měří, jsou ty, které skutečně znečišťují vzduch..
Jak kde. V EU zajímají úředníky nejvíc emise naprosot neškodnýho CO2, což nahrává do karet dieselům a potažmo VW. Ti také nejspíš podplatili většinu vlád zemí EU, aby daňově zvýhodnila nafťáky a předpisama zdecimovala benzinový motory.
Takže tu máme diesly s malýma emisema neškodnýho CO2, ale vyskoýma emisema jedovatých oxidů dusíku a karcinogenních sazí.
V USA se mnohem víc zajímají o emise NOx a proto taky na podvod VW přišli.
Leda houby. Co tady nahrává dieselům je vysoká cena paliva. Na západ od nás jezdí spousta aut (třeba milionářské bavoráky a mercedesy) s benziňákem naproti tomu u nás s dieselem.
Vezmu-li si cenu benzinu v USA a zohledním platy, tak bych se tu nedíval po nějakém čtyřválcovém turbosazometu, ale vystačím si s benzinovou V8.
Nemuseli nikoho podplácet, jen EU vlády jsou nenažrané daní z paliv a tím, že je ekonomika postavena na montovnách aut. Důsledkem je downsizing a auta, která jsou po splacení leasingu zralá na šroťák. Když to nejde, tak si vymyslí dieselgate, a u nás už hnedka měří emise jinak, "líp".
Démonizují přestárlý vozový park atd. Nesmysl.
Politici si stanovili cíle, že do pár let přepíšou fyzikální zákony, poručí větru a dešti a automobilky ... se tomu přizpůsobily. To není o zlém hnusném VW, stejné výsledky budou u všech. Řízení downsizovaného vysavače je tak složité, že se motor logicky projevuje jinak když jede na válcích a jinak když jede v provozu, regeneruje DPF a překonává odpor vzduchu apod. Nehledě na rozptyl teploty, vlhkosti vzduchu apod.
jj si to spocitej ... koupis rekneme "stredni" auto za 1/2M ... a hned ti stat 100k slohne (v US tak max 20k) ... des natankovat ... a z kazdyho litru co zacalujes jdou 3/4 statu. Vjedes na dalnici a uz calujes znova ... a porad je jim to malo, a stejne porad jezdis po tankodromu, na kterym nejsou ani latexovy cary, protoze na ne uz neni. A pak ti jeste tvrdej, ze ta utrzena naprava je tvoje vina, protoze si neprizpusobil rychlost ten diram ...