je fakt, ze pedagogovia su casto radi, ze zvladli to co maju doma skopcene od suseda a to byva prave windows a office. odbornici v skolstve? uplne minimalne %
vetsinou to neni jen spravce site nebo admin, ale taky ucitel, ze?
a aby byl nekdo schopny ucitel a jeste k tomu linuxovy guru to uz musi byt opravdu shoda nahod
a pak se divte reditelum, ze tam radsi daji studenta informatiky, ktery lidsky vylozi deckam office
Jestli to nebude souviset s tím, že s MS Office se (na rozdíl od OOo) setkají v praxi. Nakonec si přečtěte inzeráty, a porovnejte, kolik zaměstnavatelů hledá lidi se znalostí MS Office, a kolik se znalostí OpenOffice.
Ale jako větší nevýhodu vidím fakt, že "terminálový server" na Linuxu je věc vcelku náročná na správu, technicky přináší spoustu nevýhod (například se nelze odpojit od session a znovu připojit), a ještě chybí SW (s těmi kvalitními výukovými programy to byl asi žert). Viz článek o Terminal Serveru na FreeBSD a diskuze k němu:
Uživatele stejně neví o co jde. Každý napíše, že to zná a pak mu člověk musí radit s vybarvováním políček. Už jsem vyděl i to, že si uživatel na kalkulačce dopočítával tabulku. Na personálním taky netuší, že existuje něco takového jako tabulkový kalkulátor a nebo textový editor. Takže pokud ve škole nevychovají lidi co to budou vědět, tak je to začarovaný kruh.
Požadavek na znalost MS Office je jen takové klišé personalistů, kteří to ze setrvačnosti přidávají ke všem pracovním nabídkám-poptávkám. Mají pak pocit, že do toho vnášejí něco svého. U některých konkrétních pozic to má smysl, u spousty však ne. Mám s tím jistou zkušenoast, kdy jsem se s personálním pohádal, když jsem nic takového v inzerátu nechtěl (šlo o technickou pozici).
Konecne niekto ;-) Pracujem ako programator, ritualne pozadovany word som mal otvoreny asi tak 10x v zivote. Doma nemam ani Office, ani Open Office. usetrilo mi to uz kopu casu pri preskakovani emailov s subormi obsahujucimi ~12 jpg obrazkov a genialnymi prechodmi medzi nimi niekedy s napaditymi textami v ppt dokumentoch. Ale predpokladam, ze tento Offfice mamon coskoro pominie, coho prikladom je napriklad aj tato pracovna ponuka: http://www.google.com/support/jobs/bin/answer.py?answer=59082 - "For immediate consideration, please send a text (ASCII) or HTML version of your resume in English to jobs@google.com.". Inak do sucasneho zamestnania som pred pohovorom posielal zhodou okolnosti tiez HTML zivotopis :D
Jenže ne každý dovede smolit HTML v Notepadu. Přičemž HTML generované vizuálními prostředky je tak ukecané, že se proti tomu binární formát velmi vyplatí.
Při přijímání nových pracovníků jsem pravda také dostal jeden životopis v HTML. Dalších 48 ve Wordu, a jeden v DOCu zapsaném v OpenOffice (nešel otevřít). Ve skutečnosti naši "technici" musí třeba přispívat odbornými texty do nabídek, a bez znalosti MS Office by byli nepoužitelní. Nehledě na to, že prací s MS Outlookem coby groupware stráví nemalé procento pracovní doby (komunikace je v popisu práce snad každého pracovníka, který má počítač na stole).
Existuje viacero grupverovych produktov a MS Outlook je asi posledny po ktorom by som siahol, kvoli slabej bezpecnosti a nestandardnosti.
Je tu napriklad bezplatny eGroupWare, a dalej za symbolicku cenu kopa dalsich produktov: OpenXchange, Zoho, Zimbra, Sun Collaboration Suite, Novell ma tiez svoj grupver, neviem mu prist na meno. A nakoniec stary znamy Lotus.
Terminálový server popsaný v odkazu není jediná možnost, jak k problému přistupovat. Pokud se například použije FreeNX fungují i zmiňované odpojitelné sessions a dokonce i zvuk a sdílení souborů z lokální stanice (CD, Flash atp.).
Co se týká výukových programů, tak jejich největší výrobce v ČR je již 2 roky dělá multiplatformní a ty starší se dají rozchodit ve Wine. Ne sice všechny, ale aspoň něco.
Jo, je to smutne. Bohuzel je pravdou, ze se casto muzeme setkat s tim, ze se snazi ucit lide, kteri sice maji fakticke znalosti oboru, ale nemaji pedagogicke vzdelani. A to neni dobre. Podle mne je lepsi pristup doucit pedagoga office, aby mohl tuto znalost predavat studentum, nez najmout cloveka, ktery nema o uceni ani anung
Jasne lebo ucit je priam vedecky problem. Prosim ta kolko skutocnych pedagogov je medzi ucitelmi (a tim nemyslim ludi co skoncili pedagogiku ale ludia ktori to naozaj vedia). Ucitel odbornych predmetov ma byt odbornik. A to aby v tom mal strukturu obvykle technik/odbornik na IT nema problem.
Odborník pracuje za 50000+ Kč měsíčně, a vyučovat IT na základní či střední škole prostě nebude (tak jako šéfkuchař z 4* hotelu nepůjde dělat do školení jídelny). Navíc typicky nemá pedagogické zkušenosti a dovednosti, což je celkem problém.
ja ucim na Univerzite Unixove C-cko a mal so m tento rok studenta s projektom v kernel space.
a to mam menej ak ona ZS. To horsie este len prijde na Peadagogicku fakultu sa u nas dostali bez prijimaciek ludia s troma stvorkami na maturitnom vysvedceni...
hmm a co takhle udelat svobodny elearningovy kurz slozeny z jednotlivych tutorialu, ktery by byl jak primerene presny a spravny tak i odpovidajici dane vekove skupine deti a to nejen budoucich informatiku specialistu?
To jako ve stylu "křížkem v roku okna ho zavřete", nebo stylem "klávesami hjkl pohybujete kurzorem, ale můžete zkusit i šipkové klávesy"? K uživání Linuxu je správnou cestou ten druhý přístup, ovšem to je školení na 3 měsíce plného času ;)
To vůbec není na škodu. Profi unixy jsou také určeny úzkému okruhu specialistů, a zatím žijí (byť od příchodu PC a později Windows NT stagnují). Problém ale je, když je produkt cílen na úzký okruh specialistů, a evangelizátoři se ho snaží procpat na každý desktop. Resp. takový problém to není, protože jak je vidět, prostě to nefunguje.