Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Opera se nakonec neprodá celá, Čínané koupí jen prohlížeč od Jiří Eischmann - Opera je dnes firma primárně zaměřená na mobilní...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 7. 2016 10:26

    Jiří Eischmann

    Opera je dnes firma primárně zaměřená na mobilní reklamu a marketing bez ohledu na to, co píše Root. Tato oblast byla pro firmu opravdu šťastný zásah, protože díky ní firma roste v řádu desítek procent ročně a dnes dělá skoro 3/4 příjmů firmy. Z tohoto pohledu je pro ně dobrý obchod, když za prohlížeče dostanou polovinu ceny. Jejich podíl na příjmech firmy je malý a roste pomalu. Myslím si, že už to drželi hlavně z důvodu značky. Přece jenom prohlížeč je celosvětově proslavil.
    Samozřejmě my staří fanoušci Opery zapláčeme, ale ten trend byl nastavený už před lety, když vyhodili Jona, a toto je jenom jeho nepřekvapivé vyústění. Čistě z pohledu obchodního to bylo dobré rozhodnutí a Opera ASA je akciovka, jejíž cílem by měl být profit akcionářů, takže od nich ani člověk nic jiného čekat nemůže.