Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Pouze 8,27 % uživatelů je spokojeno s Windows Vista od Jirka Wolny - Zklamání pro mně: * Neexistence rozumných ovladačů pro starší...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 6. 2007 10:17

    Jirka Wolny (neregistrovaný)
    Zklamání pro mně:
    * Neexistence rozumných ovladačů pro starší grafické karty ATI (ale to není vina Mandrivy ani Linuxu, ale někoho úplně jiného).

    Potenciální zklamání pro začátečníky:
    * Instalátor nenastaví PLF depozitáře. Začátečník se musí někde doslechnout, že existuje stránka easyurpmi.zarb.org/, která mu pomůže s nastavením.

    Také by se možná se dala zlepšit podpora pro výměnná média (nějaká šikovná ikona na liště) a
    3D desktop je zatím docela nevyzrálý (beryl se nastavuje hodně složitě, decorator aquamarine padá, kwin composite je ve vývoji). Ale to jsou jen momentální problémy, které brzo budou minulostí.

    Musím říct, že Linux v posledních letech udělal velký pokrok směrem k obyčejným uživatelům a dokázal smazat náskok, který v tom směru měly Windows. A když porovnám rychlost vývoje Linuxu a Windows, tak asi Linux brzo nechá Windows daleko za sebou. A v podpoře zkušených uživatelů Linux předhonil Windows už hodně dávno.
  • 1. 6. 2007 10:23

    Trombón (neregistrovaný)
    Ad Linux a obyčejní uživatelé)

    Podle mě je to stále bída. Kupříkladu Ubuntu sice považuji za stravitelné distro pro kde koho, ale...

    - hraní na Linuxu stojí za starou bačkoru
    - Photoshop nativně neexistuje
    - účetnictví pro Linux (širší výběr)
    - nedostatek komerčního softwaru

    a neargumentujte prosím emulátory, to je jen obcházení problému.
  • 1. 6. 2007 11:19

    Jirka Wolny (neregistrovaný)
    Vaše výtky se dají shrnout do dvou bodů:
    1) Pro tvůrce komerčních programů není Linux atraktivní.
    2) Linux je poměrně nepřátelský k closed source aplikacím. Linuxové balíčkovací systémy se výborně hodí pro open source programy, ale pro komerční aplikace je naprosto nevhodný.

    ad 1) Myslím si, že to je ten menší problém. Photoshop je sice skvělý software, ale většina lidí stejně používá asi tak jedno procento jeho funkcí. Používají jej jen pro to, že jim to někdo vychválil. Kdyby jim někdo místo toho doporučil Gimp, tak by používali Gimp (asi tak na 5% jeho možností). Na closed source programech je opravdu závislých jen pár lidí, kteří používají specializovaný software (například učetnictví). Situace není dobrá, ale není ani kritická. A pokud se Linux rozšíří, bude i Photoshop i hry i účetnictví.

    ad 2) To je právě ten horší problém. Každá distribuce Linuxu je originál. U open source aplikací to vůbec nevadí, naopak, můžete tak celý systém vyladit podle svých představ. Vedlejším efektem je, že instalační programy/balíčky closed source aplikací se dělají na míru jedné konkrétní distribuci a pokud si upgradujete systém, pak Vám pravděpodobně přestane chodit i některá z closed source aplikacích.

    Řešení bodu 2 nevidím v nějaké binární kompatibilitě Linuxu. Ani v tom, že většina lidí začne používat jen jednu jedinou distribuci Linuxu. Chtělo by to asi vytvořit nějaký univerzální (tj. nezávislý na distribuci) balíčkovací systém určený jen pro closed source aplikace. Balíček v aplikaci by měl jen minimální závislosti. Nainstalovaná closed source aplikace by byla maximálně izolovaná od zbytku systému. Vzhledem k tomu, že normální člověk potřebuje tak tři, čtyři closed source aplikace (mimo her), tak by to až tak velký problém být neměl.
  • 12. 6. 2007 17:23

    LO (neregistrovaný)
    Trocu zapomínáte, že většina lidstva (na rozdíl od nás dvou) používá počítač jako nástroj ke své práci. Stěžejní po ně není poslech MP3 a brouzdání po inetu, ale řízení projektů, účtování, výpočet mezd, profesionální DTP, psaní smluv apod. Na tom nakonec vždy stál úspěch PC. Nástroj do kanceláře, který umožní zvýšit efektivitu práce. Z tohoto pohledu je Linux pro uživatele tristní.
  • 1. 6. 2007 14:40

    vain (neregistrovaný)
    Když je Photoshop tak velký problém, že jste jej uvedl jako samostatný bod tak asi určitě nevíte o Pixelu. Já s Photoshopem umím celkem dobře a v Linuxu mi poravdě chyběl. Gimp mi nějak neprosákl pod kůži, ale spíš než funkcemi se mi ho prostě nechtělo učit (jiné ovládání). Pak jsem ale objevil Pixel (http://www.kanzelsberger.com) a ten má dokonce i funkce které mi práci narozdíl v Photoshopu ulehčily. Navíc Pixel splňuje i váš poměrně "úchylný" názor =) - nedostatek komerčního softwaru. Pixel není opensource a není zdarma.

    A ještě si dovolím k tomu hraní her. Za to nemůže Linux ale výrobci her, kromě ID softwaru, to jsou bohové =) a jejich hry jsou oficiálně i pro Linux.
  • 1. 6. 2007 16:00

    Trombón (neregistrovaný)
    Nóó dobře, asi vás překvapím, ale o Pixelu jsem již slyšel a zvažuji jeho pořízení. ;-) Pavlovi Kanzelsbergerovi držím palce. Existence Linux verze Photoshopu by nicméně byla dobrým popohnáním i pro ostatní tvůrce softwaru, že by měli důkaz, že to jde na něčem velkém a pro netechnické uživatele. Za problém považuji tradiční odpor uživatelů Linuxu k čemukoliv proprietárnímu a velkou rozmanitost distribucí / balíčkovacích systémů znesnadňující onu komerční aplikaci nějak rozumně distribuovat.
    id Software jsou v oblasti podpory ne Windows OS bohové, to jo. :-) Ale stejně je v hraní Linux zatím pěkně pozadu - kdyby na něm běžely aspoň Bioshock, Richard Burns Rally, The Longest Journey... pro Windows vychází miliarda her, kdyby aspoň tvůrci horních 5% se namáhali. Kamarád kterého jsem na Linux přetáhl taky říkal, že kdyby si občas nezahrál hru, tak by ty Windows i smazal a nechal si jenom to mnohými nenáviděné Ubuntu, které si nainstaloval na moje doporučení. :-)
  • 1. 6. 2007 16:18

    vain (neregistrovaný)
    No tak to jste mě opravdu překvapil že znáte Pixel, bych nečekal že když ho znáte budete postrádat Photoshop. Pokud jde o pořízení Pixelu opravdu doporučuji, jsem vlastníkem a spokojenost nezná mezí =)
    Co se týče těch balíčkovacích systému a tedy problému distribuce komerčních aplikací tak to podle mě zas takový problém není. Však se stačí podívat jak to řeší Pixel nebo právě ID Software. A větu "Ale stejně je v hraní Linux zatím pěkně pozadu" musím opravit :p
    Linux za to nemůže =) Můžou za to ignoranti, myšleno výrobce her. Já jsem fanoušek her od ID Softwaru takže to mám dosti ulehčené. Jinak je pravda že se s tím nedá kromě emulací nic moc dělat. Jedinou záchranou je ještě fanouškovský port, ovšem pokud existuje že ano... Nezbývá než doufat v lepší zítřek. A podle toho jak se Linux rozmáhá poslední dobou to možná není až tak nemožné. Třeba i nový Unreal má mít oficiální podporu pro Linux a to je dobré znamení.