Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Pražský dopravní podnik musí zveřejnit data o poloze tramvají a autobusů od Ondřej Caletka - Je to jeden průšvih za druhým. Opencard, výpalné z...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 1. 2018 9:41

    Ondřej Caletka

    Je to jeden průšvih za druhým.
    Opencard, výpalné z každé tištěné jízdenky pro Ritaga, podivná zakázka na spousty problémových tramvají, plány zavést turnikety za miliardy u každého vstupu do metra a co dalšího o čem ještě nevíme ...

    Zrovna opencard je akce magistrátu, DPP je v ní celkem nevinně, a na rozdíl od magistrátu alespoň pořídil licenci na Dopravní Odbavovací Systém za jednorázovou platbu – magistrát systém vydávání karet konzumoval jako službu, takže odstřihnutí dodavatele byl velký problém a znamenal v podstatě znovu vybudovat klon opencard, který bude dostatečně kompatibilní, aby na něm fungoval DOS. Bohužel, kvůli proprietární povaze DOSu je jakékoli jeho rozšiřování či upravování bez původního autora nemožné, takže nezbývá, než ho celý vyměnit za Multikanálový Odbavovací Systém, který vyvíjí městská firma Operátor ICT.

    Jinak dalším strašákem, o kterém se málo ví, je KBS. Je totiž potřeba modernizovat vlakové zabezpečovací zařízení na lince B pražského metra. Dvě veřejné zakázky skončily neúspěšně, pak se do věci vložila chobotnice konzultantů a lobbystů, která přišla s tím, že ve slově zabezpečovací je kořen bezpečnost a pod bezpečnost se dají zahrnout i třeba bezpečnostní kamery. Takhle vzniknul projekt Komplexního Bezpečnostního Systému, který jednak modernizuje vlakový zabezpečovač, jednak do všech stanic instaluje haldy nových kamer. To celé v jednacím řízení bez uvedení a v režimu utajení s jediným dodavatelem, za 4,5 miliardy. Když požádáte o zadávací dokumentaci, odmítnou vás s odkazem na utajení [PDF].