dnesny trend web aplikacii a webbrowserov a interaktivneho webu mi pride dost komplikovany
na jednu stranu tu vidno posun smerom k prenositelnosti, rozpisem si dokument pre konzultaciu na desktope cestou vlakom/autobusom som si spomenul ze este by bolo dobre pridat este jeden odsek, vytiahnem smartmobil a na nom dopisem cez web ten odsek, ked pridem ku klientovi mam to pripravene a mozem to odprezentovat aj na jeho HW (ak by som nieco zabudol alebo nieco nefungovalo)
to je smer kam sa to ubera si myslim
problem ale je ze niektory (urcovaci standardov, alebo velke ryby) beru funkcie pre tento sposob dost svojrazne a moc rychlo, a divnym sposobom, vsetky nove featury tlacit tlacit tlacit
ako ked spravili ten game engine do JS, pritom ten engin je rychli jak blesk aj na starej sunke, ale v JS je to nepouzitelne a odstreli to comp do nepouzitelnosti
a to len preto ze ten co to robil pocita s tym ze vsetci maju minimalne dvojjadro CPU a 4GB ram
pocitam ze casom sa pretlaci web browser na uroven operacneho systemu (neake kroky tym smerom uz su), ze budu aplikacie polo webove polo nativne, teda vyuziju dole leziaci HW na podla potreby a bez toho aby ho vytazili na plno ak netreba a na akomkolvek HW takze budu dost lahko prenositelne aj medzi roznymi architekturami
nieco na sposob virtualneho operacneho systemu, kde kazda aplikacia by bola vo vlastnom sandboxe z ktoreho nemoze vyliezt (sun mal neaky projekt java ako OS ci sa mylim ?)
ale aby nativna aplikacia ktora bezi bezproblemovo aj na slabom stroji (napr text editor), vo webprostredi zabil polovicu konektivity a spomalil pocitac na uroven 286tky s 4mb ram to je uplny nezmysel, a to je to co predvadza vacsina a este sa s tym chvali aky su geniovia ze to skonvertovali
uvidi sa co prinesie buducnost ale nevypada to moc pekne kedze uz do mobilov tlacia viac jadrove procesory a 1 GB zacina byt uz aj tam standardom , skor to vypada na flakaci vyvoj web aplikacii sak ten HW to vypocita
No, uvědom si, že ten engine (neuvedl jsi jaký/od okoho) je nejspíš jen port nějakým polomanuálním překladačem, bez optimalizací, hlavně za účelem "jde to". Časem se objeví něco víc optimalizovaného, ale teď je úspěch i ten fakt, že vůbec jde něco takového vytvořit.
Ale k těm nárokům: současné AAA tituly (tj to, co v podstatě udává směr, táhne prodej hráčského HW a tak) bez výjimky už nějakou dobu požadují dvoujádra, doporučená jsou čtyřjádra, a RAM pod 2 GB je leda tak u minimálních požadavků, které, přeloženo do češtiny, obvykle znamenají "hra se ti bude sekat i na nejnižší nastavení detailů." Jo a taky to všechno už vyžaduje DirectX 11, čili potřebuješ grafickou kartu maximálně tak pět let starou a Windows Vista+ (nebo doufat ve wine).
Sandboxují už i některé současné prohlížeče, akorát se z toho sandboxu dá utéct :D .
PS: Nemám pocit, že by mi tohle nějak zabíjelo PC, když zmiňuješ textový editor: http://gpl.internetconnection.net/vi/
ako prezentaciu to beriem , ALE ten projekt bol predstaveny uz neaky ten rok dozadu a ziadnej optimalizacie som si po roku nevsimol , priam naopak pribudli mapy kde predstavuju este dalsie efekty odlesky a hlbku a velkost apod, takze optimalizacie sa asi konat nebudu (cas ukaze)
z mojho pohladu sa optimalizacia v dnesnej dobe uz nerobi (neni to financne vyhodne , neni na to cas atd) uzivatelovi moze prist ze sa to casom optimalizuje ale to preto ze je trhom nauceny menit pravidelne hw za novy
ako pisete dnes je uz standard minimalne 2 jadro (to uz myslim je tiez standard z pred 4 rokov dozadu) 4 GB ram (niekde uz pisu minimum 8GB) a to su zmeny v priebehu cca 5tich rokov, takze optimalizacia dnes neexistuje, smutne je ze uz ani na mobilnej platforme sa take nekona
AAA tituly netahaju dopredu (uz davno nie), vacsina je vytvorena pre konzoly lebo tam tecie najviac penazi, niektore tituly co su prepracovane po technickej , grafickej stranke su skor take demoverzie, resp ukazka ako budu vypadat AAA tituly na dalsej generacii konzol, pocitace/desktopy/pc hry uz tak neak stoja na mieste maximalne neaky ten efekt naviac ale nic velke (potom uz len tie "technicke dema" ak mozem tak nazvat nedorobenu nemastnu neslanu hru ktora ma ale technicky a graficky navrh)
no so sandboxom, to je smola ale super bezpecny system nebude nikdy (dokial ho "vyraba" clovek)
jedine tak sandbox na sandboxe (bezpecnostny microkernel s podpismy a certifikaciou jednotlivych modulov na ktorom pobezi zabezpeceny sandoxovy prehliadac) a to tiez nebude super bezpecne, a este ako negativum to moze byt aj super pomale (pripadne este neaky security microkernel na ktorm bezi virtualizacia v ktorej bezi sandboxovy prehliadac ktory spusta este neaku dalsu vrstvu virtualizacie)