O tom, zda takovéto rozšíření není tak trochu zbytečné sem se rozepsal na svém blogu:
http://zeropage.cz/clanek/zasah_do_soukromi_prostrednictvim_cookie/
Ten článek je naprostá idealizace reklamního byznysu a v dnešní době to tak nefunguje(množství reklamy je tak velké, že jí "nejde odolat"). Troufnul bych si tvrdit, že v dnešní době jsou pro běžné lidi obě skupiny zmíněné v článku stejně špatné, akorát reklamy působí daleko masivněji. V některých oblastech nám reklama dokonce bere možnost svobodné volby(reklamy na návykové zboží/služby jako např. alkohol, hazard atd.).
Jak může reklamní systém sledovat historii v našem prohlížeči? To by musel být na všech stránkách, na které vlezu, ale text jsem pochopil tak, že myslíte, že mi reklamní systém, na který narazím na jedné stránce, projede lokální historii co mám v prohlížeči a to imho není možné.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=147777
http://w2spconf.com/2010/papers/p26.pdf
Ze jste byl na nejake strance se da detekovat podle toho, ze ma link na ni odkazujici jinou barvu.
Reklamni system konkretne hlavne google adsense vas pomoci cookie jedinecne identifikuje a samozrejme pak sleduje na kterych strankach se vam zobrazila jaka reklama.. Protoze adsense (muze byt i jiny velky reklemni system) pokryva hodne strane, da se rekonstruovat vase historie navstivenych stranek..
Mimochodem to same se deje u facebooku.. Pokud jste k FB prihlaseni, tak tlacitko Like, ktere se nacita skoro na kazde strance na webu, muze byt vyuzito ke sledovani vaseho pohybu po internetu..
No to je klasika, o tom jsem psal, že by ten systém musel být na stránkách na které lezu, to mi zajímavé nepřijde, protože z toho se nedozví na jaké další stránky na kterých ten systém není lezu ještě, tzn. ví o mně velmi málo. Takovéto informace mohou shromažďovat např. i počítadla, služby s počasím/anketama/.. pro vložení nebo i ikonka "xhtml valid" od w3c když budu dosatečně paranoidní.