Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Samsung chce definitivně pohřbít Note 7, znemožní jeho nabíjení od Flasi - Jardo je mi to fakt trapné to tady...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 12. 2016 20:31

    Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Jardo je mi to fakt trapné to tady psát, ten případ byl na internetu rozebraný asi milionkrát, ale ty ses zjevně neobtěžoval jít dále než za novinové titulky (případně nesmysly z těch titulků odvozené).

    1. To, že Stela Liebecková vyhrála miliony, to bylo všeobecně veliké překvapení. To nikdo nečekal. McDonalds to nečekal tak moc, že na začátku sporu odmítl žádost Liebeckové o plus/mínus 10 tisíc dolarů.
    Způsobit si vážné zranění s výhledem, že nedostanu vůbec nic, nebo pouze něco málo nad náklady, které zaplatím za lékařskou péči - a pouze s malým promilem pravděpodobnosti z toho vydělám hodně - to fakt nedává smysl. Pokud někomu přijde jako dobrý nápad, že získá hromadu peněz, ale s mizivou pravděpodobností úspěchu, tak si prostě koupí los. A má to bez ukrutných bolestí a znetvořeného rozkroku.
    Ani Liebecková, ani její právník, ale nevěřili, že by ty miliony uhájili u dalšího soudu, proto přistoupili na vyrovnání s McD, které bylo výrazně nižší, jeho výše není veřejná, ale spekuluje se (jak už tu psal Lael), že to bylo kolem půl milionu.

    2. Jedna věc je výše odškodnění, která vzbudila velké pozdvižení. Druhá věc je ale samotný fakt, že McD má vůbec platit nějaké odškodnění. To je ale zcela v souladu se zdravým rozumem - pokud se případu podíváte pod povrch.
    - Nešlo o samotný fakt, že se paní svou nešikovností polila a že jako nevěděla, že káva je horká. Šlo o to, jak závažné popáleniny utrpěla. A tak závažné popáleniny utrpěla proto, že káva byla příliš horká. Byla více horká, než je běžné a než by běžný člověk očekával. Kdyby byla káva pouze tak horká, jak byla horká u všech ostatních řetězců, tak by paní utrpěla podstatně menší zranění (a nikdy by nic nevysoudila).
    - I tak měl McD různé možnosti, jak se hájit a vyhrát to. McD se ale rozhodl, že svou obranu v případu postaví na tom, že nadměrná teplota jeho kávy je jeho zákazníkům dobře známa a že kávu nechtějí pít na místě (teplota je příliš vysoká na pití), ale chtějí si kávu odvézt s vypít později. A udělal se průzkum a zjistilo se, že zákazníci McD naopak vůbec neví, že káva je výrazně teplejší, než v jiných řetězcích a neexistuje většina toužící pít kávu jinde.

    Na to si dejte pánové a dámy všichni pozor - úplně stejně to funguje v Česku i jinde. Pokud děláte něco, co není jasně podchyceno normou a vy to děláte jinak, než ostatní, jinak než lidé očekávají, tak si dejte převeliký pozor na to, aby vaši zákazníci věděli, jak to je.