Problem z cznicem je ten ze chteji u registratoru aby jim zajistili telefonicky kontakt pro reseni problemu v cestine dostupny 24h/7. meli jsme zajem brat cesky domeny taky, ale tohle byl pro nas zasadni problem, takovy lidi v usa tezko sezenete a pokud ano, tak naklady na jejich plat prevysi mozny zisk z registraci.
"v cestine" - a na to jste přišel kde? Ten kontakt je tam na to, aby v případě, že se vám "zblázní" systém v sobotu odpoledne jsme nemuseli čekat, až někdo přijde do práce v pondělí ráno. Nějakou formu NOCu nebo alespoň on-call technika má snad každá solidní firma.
Mne byla tato informace sdelena po telefonickem dotazu. Znova si ji overim.
Cekat na kvalifikovanou osobu se musi v kazdem pripade, onsite technici nemaji co vrtat do icann registru nebo odpojovat dulezity stroj od site jen proto ze nekdo neco meknul a staly NOC dozor aplikacni problemy nezajimaji. Zadost se zaeviduje a casem se ji bude nekdo zabyvat. Ten kdo ma znalosti a autorizaci k temto zasahum prirozene nepracuje 24/7.
Divné, v tuto chvíli máme dva zahraniční registrátory. Až budete volat, tak ctějte rovnou Martina Peterku.
No spíš je to o tom, že pokud by se něco v tomto duchu stalo, tak vás odřízneme my, ale tak nějak bývá slušností si to v tomto prostředí dávat navzájem vědět, ať už se to týká IXů nebo doménových registrů.
Ale to už je lehce téma mimo debatu komentářů na root.cz.