Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Síťová karta s Linuxem určená pro hráče od Karel - Síťové karty, které na sobě měly jednočip, který...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2006 18:57

    Karel (neregistrovaný)
    Síťové karty, které na sobě měly jednočip, který sám o sobě uměl plno věcí a který bylo možné doučit další (nejsem si jistý, ale buď to mělo EEPROM nebo EPROM, takže ne snadno). Staralo se to o věci právě jako je výpočet checksum, pracovalo to na úrovni protokolů TCP, UDP, IPX a SPX (možná i další) a šly nad to stavět další protokoly (jako příklad tam bylo tuším TFTP nebo něco podobného). Pro počítač se to tvářilo jako síťová karta, ale byl k ní navíc ovladač, kterým se dala namapovat jako diskové zařízení. Program pak mohl na takový disk psát a karta to posílala, nebo z něj číst.

    A proč se to dělalo? Bylo to v dobách, kdy spočítat checksum paketu dlouhého několik set bytů nebo správa TCP stacku znamenalo pro CPU zátěž. To je také důvod, proč jsem o těhle kartách už dobrých 10 let neslyšel.

    Pokud tahle nová karta bude programovatelná (čímž se chlubí), pak je to z pohledu programu (hry) defakto další procesor a já ho mohu nechat počítat a provádět hodně věcí, co se síťové komunikace týká. V tomhle je to krásné a zcela jistě užitečné. Dokonce i věřím grafům kterými se chlubí, a sice že se zvětší propustnost a počet paketů. Už kvůli správě přerušení apod. S čím hrubě nesouhlasím je zlepšení pingu. Pokud hra komunikuje se serverem 5x za sekundu (5 paketů), pak za předpokladu, že se již na věky nezacyklila, trvá zpracování jednoho paketu nejvýše 200 milisekund. V reálné situaci to bude zcela jistě řádově méně (a pokud ne, pak kvůli věcem, se kterými tahle karta stejně nepomůže). Když se shodneme na 20 milisekundách, pak i při nekonečném zrychlení to znamená zlepšení ping o 20 milisekund. No, docela drahá legrace na to jak málo to znamená, ne?

    A další čím se chlubí - priorita paketů. U odchozích to má smysl za předpokladu, že máte více dat než na kolik stačí medium. Je to technologie která možná bude mít velký význam u serverů, kdy některé služby dostanou přednost před jinými. Ale má to opravdu smysl jen pokud síť nestíhá. Co vídám HW požadavky různých FPS a MMORPG her, pak kritický je ping a nikoliv rychlost. Hodně hrám kupodivu stačí i 56kbps modem nebo pomalejší kabelový modem. Takže na hry nemá priorita u výstupní fronty moc smysl. A u vstupní fronty je to už spíš nesmysl. Při odesílání dat když nestíhám, tak odesilatele pozdržím. Při přijímání když nestíhám, tak dávám do bufferu a snažím se ho co nejdříve vyčistit, nebo ho zahltím a pak musím data zahazovat. Co do bufferu přijde, to z něj odejde, nemá se kam nafouknout - podle velikosti bufferu tedy provádím prioritizaci lokální a ta je jak známo k ničemu (viz simulace výrobních linek, tokových sítí apod.)

    Můj názor: módní (ani nová ani převratná) věc bez významného efektu na internetu. Pokud někdo bude hrát po intranetu (ping v milisekundách), pak rozdíl možná i pozná.