Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Služba mojeID nově nabízí ověření na úroveň záruky „Vysoká“ od Filip Jirsák - Řeší pouze problémy státu, ne občanů. Je to...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2021 17:50

    Filip Jirsák

    Řeší pouze problémy státu, ne občanů. Je to proprietární systém, je zakázáno jím posílat šifrované dokumenty, závažné právní jednání vůči státu se dostává do moci jedné soukromé firmy provozující ISDS a není možnost žádné zpětné kontroly. Prostě když provozovatel ISDS prohlásí, že jste nějaký dokument odeslal, tak to tak je a nedá se zpětně dokázat, že jste to neudělal. Z pohledu úředníků je pak zvěrstvo to, že nemáme jednoznačnou identifikaci osob, ale je povinnost osobám posílat dokumenty datovou schránkou. Takže vy máte nějakého Františka Procházku, nevíte, jestli se mezitím nepřestěhoval nebo nezměnil jméno, ale musíte podle jména, příjmení, data narození a trvalého bydliště zjistit, zda má nebo nemá datovou schránku. A z pohledu úřadů je zvěrstvo to, že se digitalizace začala od konce – takže na úřadu běží papírově agenda, a na konci se ten papírový dokument nepošle poštou, ale naskenuje se, skartuje, a na druhém konci se zase vytiskne. Takže místo jednoho papíru máte dva. Ať žije digitalizace. (Někde už se to změnilo, ale po zavedení datových schránek byl tohle typický způsob komunikace mezi úřady.)